כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ההסכם הקואליציוני מופר

השר החרדי זועם על נתניהו: התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה

ביהדות התורה מאוכזבים מנתניהו ששוב מפר הסכמים קואליציוניים כאשר לפי פרסום הערב ייגנז חוק פסקת ההתגברות שהיה חלק מההסכמים שנחתמו בין המפלגה לליכוד | השר פרוש תוקף וחושף כי התריע על כך בפגישה עם נתניהו ובכירי הקואליציה לפני שבועיים

השר החרדי זועם על נתניהו: התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה
נתניהו עם מאיר פרוש צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

שר ירושלים ומסורת ישראל, מאיר פרוש, מגיב בזעם לדיווח על גניזת פסקת ההתגברות, חוק שהיה משמעותי בהסכם הקואליציוני שנחתם מול סיעת 'יהדות התורה'.

פרוש חושף הערב: "לפני שבועיים בפגישה אצל רה"מ בנוכחות השרים לוין, אמסלם ומזכיר הממשלה, התרעתי נגד הרעיון הפסול הזה, ודרשתי בשם יהדות התורה שהתיקון בנושא הגיוס יכלול את ביצוע 3 ההתחייבויות החתומות, חוק יסוד לימוד התורה, פסקת התגברות ותיקון חוק שירות בטחון, בהתאם. כל הסכמה אחרת אינה מקובלת עלינו".

נזכיר כי מוקדם יותר הערב פרסם הפרשן הפוליטי עמית סגל כי על פי תוכנית הקואליציה, פסקת ההתגברות תיגנז רשמית וסופית. ולעומת זאת עד סוף כנס הקיץ יסיימו לחוקק בקריאה שניה ושלישית את חוק ביטול עילת הסבירות. לאחר מכן הכנסת תצא לפגרה של יותר מחודשיים וחצי.

מיד לאחר הפגרה, באוקטובר יתחילו בקידום החוק לשינוי הרכב הועדה לבחירת שופטים על פי הצעת שר המשפטים לשעבר דניאל פרידמן: חמישה לכל צד פוליטי, חלקם שופטי עליון לשעבר, חלקם פוליטיקאים מכהנים, אין רוב לאף צד וכמובן אין וטו לשופטי העליון.

בנימין נתניהו הסכם קואליציוני מאיר פרוש פסקת ההתגברות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד