כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר מיגור המרד

פוטין משתלט על האימפריה העולמית של וגנר

הקרמלין הבטיח למדינות באפריקה ובמזרח התיכון שהוא ינהל את כוחות וגנר לאחר שראש וגנר יצא לגלות בבלארוס. קבוצת וגנר עובדת עבור משטרים אוטוקרטיים ברחבי המזרח התיכון ואפריקה, ולאחרונה היא צועדת לעבר אמריקה הלטינית והאיים הקריביים

כוחות באפריקה
כוחות באפריקה צילום: צילום מסך

בשעות שלאחר התקפלות המרד של יבגני פריגוז'ין נגד פוטין ביום שבת האחרון כשהוא עצר את ההתקדמות למוסקבה, החליט הקרמלין לתפוס את השליטה המלאה באימפריה העולמית שבנה וגנר, כך מדווח ה'וול סטריט ג'ורנל'.

סגן שר החוץ של רוסיה טס לדמשק כדי להעביר באופן אישי מסר לנשיא סוריה בשאר אל-אסד: הוא אמר כי כוחות קבוצת וגנר לא יפעלו שם יותר באופן עצמאי. בכירים במשרד החוץ הרוסי התקשרו לנשיא הרפובליקה המרכז אפריקאית, ששומרי הראש האישיים שלו כוללים שכירי חרב של וגנר, והבטיחו שהמשבר בשבת לא יפגע בקשר של רוסיה עם אפריקה. מטוסים ממשלתיים מרוסיה למצבי חירום הועברו מסוריה למאלי, עוד אחד מהמקומות המרכזיים של וגנר.

העומס בפעילות הדיפלומטית שיקף את הניסיון של פוטין להצניע את הכאוס בבית ולהבטיח לשותפותיה של רוסיה באפריקה ובמזרח התיכון שפעולות וגנר שם יימשכו ללא הפרעה, כך על פי דיפלומטים וקציני מודיעין שתודרכו על השיחות וסקירה של נתוני טיסות בינלאומיות.

רוסיה, שבמשך שנים הכחישה כל קשר עם וגנר, מנסה להשתלט על רשת שכירי החרב הרחוקה בניהולם של פריגוז'ין וסגניו. אחרי המרד הכושל של שבת.

וגנר סייע לקרמלין לצבור השפעה בינלאומית ולאסוף הכנסות, בניהול חברת האחזקות של פריגוז'ין ורשת של חברות פגז שעזרו להזרים כספים לקרמלין, על פי גורמים מערביים ומסמכים שנצפו על ידי החומה Street Journal.

חברות ואגנר מגלגלות מאות מיליוני דולרים בשנה באפריקה, מקור מימון חיוני לשמירה הן על השפעתה של רוסיה על היבשת והן למימון פעולות באוקראינה, אמרו גורמים במערב. מקורות ההכנסה של הקבוצה כוללים יצוא של זהב סודני לרוסיה, כמו גם יהלומים מהרפובליקה המרכז אפריקאית לאיחוד האמירויות הערביות ועץ לפקיסטן, אמרו גורמים אלה.

במשך שנים, קבוצת וגנר עובדת עבור משטרים אוטוקרטיים ברחבי המזרח התיכון ואפריקה, ולאחרונה היא צועדת לעבר אמריקה הלטינית והאיים הקריביים כולל אוקראינה ורוסיה, וגנר מעסיק יותר מ-30,000 לוחמים.

שכירי החרב של וגנר הנתמכים על ידי משקיעיים כדי לחפש משאבים מינרלים, התבססו במאלי, סוריה והרפובליקה המרכז אפריקאית. הקבוצה הציעה עזרה בדיכוי הפגנות נגד הממשלה בוונצואלה ובסודן. מקורביו של פריגוז'ין תכננו ביקור סודי בהאיטי כבר בפברואר האחרון כדי להציע את שירותיהם לממשלה, שנאבקת לשמור על השליטה מול מורדים.

 

 

מלחמת אוקראינה רוסיה אפריקה סוריה ולדימיר פוטין כח וגנר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד