כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
"קו חם"

השב"כ ימגר את הפשיעה בחברה הערבית? בר תומך

בטקס של מצטייני השב"כ, אמר רונן בר: "תומך במהלך - במסגרת חוק שב"כ הקיים" • גורמים שמעורים בפרטים מעריכים כי שב"כ יגביר את מעורבותו בתחום, במיוחד בכל הקשור לאירועים הגובלים בין הפלילי ללאומני

השב"כ ימגר את הפשיעה בחברה הערבית? בר תומך
ראש השב"כ רונן בר צילום: אבשלום ששוני, פלאש 90

ראש השב"כ רונן בר אמר במהלך כנס מצטייני הארגון כי הוא תומך בהרחבת מעורבותו של הארגון במאבק בפשיעה בחברה הערבית - במסגרת חוק שב"כ הקיים. כך דווח ב'כאן 11'. מקורות שמעורים בתוכן דבריו של בר אישרו כי אמר ששב"כ יירתם למשימה, וכי הארגון יגביר את מעורבותו במיגור הפשיעה בחברה הערבית, במיוחד בכל הקשור לאירועים הגובלים בין הפלילי-ללאומני.

דרכי שיתוף הפעולה בין המשטרה לשב"כ כוללים ציר ישיר של "קו-חם" בין המפכ"ל לבין ראש השב"כ. בטקס דיברו נשיא המדינה יצחק הרצוג וראש הממשלה בנימין נתניהו, וקראו לערב את הארגון בטיפול בפשיעה בחברה הערבית, אחריהם דיבר ראש השב"כ ואמר כי הוא מסכים איתם.

לפני כשבועיים פורסמו ב'כאן חדשות' ציטוטים מישיבה אצל ראש הממשלה נתניהו בנוגע למיגור הפשיעה בחברה הערבית, ובה השמיע ראש השב"כ טון אחר. רונן בר הזהיר בשיחה: "הכנסת שב"כ יכולה לעשות נזק. השמיכה שלנו קצרה, זה יבוא על חשבון סיכול טרור".

עוד פורסם אז לפני הישיבה כי הממשלה שוקלת להשתמש ב"פרצה" בחוק שב"כ שתאפשר להכניס את הארגון לטיפול בפשיעה בחברה הערבית. לפי החוק, הכנסת יכולה להעניק את היכולת לשב"כ דרך סעיף שאומר כי הדבר יתאפשר לצורך "פעילות בתחום אחר שקבעה הממשלה, באישור ועדת הכנסת לענייני השירות, שנועדה לשמור ולקדם אינטרסים ממלכתיים חיוניים לביטחון הלאומי של המדינה". עוד דווח שבממשלה שוקלים לחוקק בכנסת הוראת שעה שתגדיר את מעורבות שב"כ באירוע.

רונן בר ראש השב"כ ארגוני פשיעה מגזר ערבי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד