כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
"זרקתי את זה"

רה"מ נתניהו: "הרפורמה המשפטית תקודם, בלי פסקת ההתגברות"

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בריאיון להמשך חקיקת הרפורמה המשפטית והודיע כי החקיקה צפויה להימשך אבל בלי פסקת ההתגברות. נתניהו התייחס להזמנה מביידן שעדיין לא הגיעה ואמר: "אולי אני לא נוסע לוושינגטון - אבל וושינגטון מגיעה לכאן" | התשאלות והתשובות

רה"מ נתניהו: "הרפורמה המשפטית תקודם, בלי פסקת ההתגברות"
נתניהו בכניסה למליאת הכנסת צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הלילה (חמישי) בריאיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי עצר את קידום חקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת להתגבר על החלטות של בית המשפט העליון - "זרקתי את זה", אמר.

על הוועדה למינוי שופטים אמר נתניהו כי הדרך הנוכחית בה נבחרים השופטים לא תמשיך. עם זאת הבהיר כי הממשלה לא תחוקק גם את הדרך המקורית שהוצעה במסגרת הרפורמה המשפטית.

ראש הממשלה נשאל במהלך הריאיון, למה ישראל לא מעבירה מערכות כיפת ברזל לאוקראינה על מנת לעזור לה במאמץ המלחמתי מול רוסיה - והשיב כי החשש הוא שהמערכת הישראלית תיפול בסופו של דבר לידיים איראניות, יעברו "הנדסה לאחור", ואז ישראל תמצא את עצמה מתמודדת מול מערכות ישראליות בשדה הקרב.

על האשמות השגריר האוקראיני יבגן קורניצ'וק כי ישראל היא פרו רוסית, ענה: "אנחנו לא ניטרליים, הבענו סימפטיה עם אוקראינה, אבל יש לנו גבולות, חששות ואינטרסים".

נתניהו אמר בנוסף כי הקשר ההולך ומתהדק בין רוסיה לאיראן הוא סוגייה שמטרידה מאוד את ישראל, וכי הוא הבהיר זאת בשיחות שערך עם הרוסים.

על המו"מ בין וושינגטון לאיראן אמר: "כל עסקה שלא מחזירה אחורה את יכולות הגרעין של איראן - אינה יעילה, וכי דיל מקסימנלי או "מיני דיל" עם טהרן לא ימנע מישראל להגן על עצמה".

נתניהו נשאל גם על ההזמנה לבית הלבן שעדיין לא הגיעה וענה: "אולי אני לא נוסע לוושינגטון - אבל וושינגטון מגיעה לכאן. לדבריו, הוא שוחח עם ביידן 'לפני מספר שבועות'".

נתניהו הוסיף כי ימשיך לחפש הסכמי שלום עם יותר מדינות בעלות רוב ערבי ומוסלמי, וכי לאורך זמן זה יקרב את הפלסטינים לקבל את נוכחותה של ישראל. "אני חושב ששלום אפשרי עם מדינות ערביות נוספות, ולמעשה יסיים את הסכסוך הערבי-ישראלי", אמר. "ואני חושב שזה יוביל לשלום גם עם הפלסטינים".

נתניהו האשים את הרשות הפלסטינית באי מתן ביטחון בשטחים. הוא אמר שהוא דחה הצעות של חלק בממשלתו לפירוק הרשות הפלסטינית, ואמר שהוא תומך במאמצים לחזק את ההנהגה הפלסטינית הנתמכת על ידי ארה"ב.

"המדיניות שלי הייתה בהחלט לשמור על הרשות הפלסטינית". לדבריו, החופש של מערכות הביטחון הישראליים לפעול בכל מקום בגדה המערבית הוא מרכיב חיוני להשבת הסדר בשטח. נתניהו אמר שכל הסכם שלום עם הפלסטינים לא יתרחש בקרוב, ואמר שהפלסטינים עדיין לא מקבלים את זכותה של ישראל להתקיים.

נתניהו דחה את הרעיון שהקואליציה הימנית שלו מהווה אבן נגף לקידום הסכם אברהם. "הם הצטרפו אלי. לא הצטרפתי אליהם", אמר על שותפיו לקואליציה. "ובסופו של דבר, המדיניות נקבעת על ידי ועל ידי עמיתיי לליכוד".

בנימין נתניהו וול סטריט ג'ורנל פסקת ההתגברות הרפורמה המשפטית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד