כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
"דרישת שלום מהרמח"ל"

צפו: הספר שגרם לדדי גראוכר לדמוע

ספר חדש שיצא לאור, שיר שהולחן לפני עשרות שנים וסגירת מעגל מרגשת | 'בחדרי' עם תיעוד ממפגש יוצא דופן שבכוחו ללמד על מלאכת הקודש של השירה היהודית | כוחו של ניגון. צפו

צפו: הספר שגרם לדדי גראוכר לדמוע
גראוכר עם גרין והספר צילום: באדיבות המצלם

מפגש מיוחד ומרגש התקיים בימים האחרונים בביתו של הזמר ואיש העסקים דדי גראוכר. סגירת מעגל ייחודית של 20 שנה שבכוחה ללמד על מעלתה של שירה הבוקעת מהלב.

אך בל נקדים את המאוחר, כפי שפורסם כאן ב'בחדרי', בימים האחרונים התבשר העולם התורני על ספר מיוחד במינו שיצא לאור ומעורר התרגשות רבה בהיכלי התורה, הספר 'דעת רמח"ל' - שיצא השבוע ממכבש הדפוס, מאגד בתוכו אלפי פנינים וציטוטים מלוקטים מתוך עשרות ספרי הרמח"ל (-40 במספר) מסודרים וערוכים לפי מגוון רחב ועצום של נושאים, ומהווה שער לכל הרוצה להכיר את עולמו הטמיר של הרמח"ל.

בספר הושקע עמל רב של שנים אך מתברר כי הכל התחיל משיר אחד מיוחד אותו הלחין המעבד הנודע יוסי גרין ומי שביצע והוציא אותו לאור היה הזמר ואיש העסקים דדי גראוכר.

השיר נקרא 'אמנם' והוא הולחן לפני כ-30 שנה וזכה בזמנו להצלחה מסחררת, השיר מושתת על דבריו הקדושים של הרמח"ל בספרו דעת תבונות, בהם מתמצת הרמח"ל את סוד הנהגת הבריאה בזמן הגלות והתקווה לגאולה שתהפוך את הרע ביותר לטוב גמור.

מחבר הספר עשה את שנותיו הראשונות בישיבה כשנחשף לשיר המיוחד, ניגון שחדר לליבו והשפיע עליו רבות, ומשם והלאה הדרך להתבונן לעומק בכתבי הרמח"ל - הייתה קצרה. עוד ועוד מאמרי הרמח"ל נלמדו בשקיקה במשך שנים, עד להוצאת פרי ביכוריו - כרך אחד שמהווה אוצר בלום של פנינים מעשרות ספרי הרמח"ל אשר זכה להתפעלותם וברכתם של גדולי ישראל.

תכף עם ההוצאה לאור ניגש המחבר לביתו של דדי כשבידיו הספר החדש במטרה להודות על הלחן שהביא ליצירה המפוארת. בכריכה האחורית אף הודפסו מילותיו הקדושות של הרמח"ל שהולחנו לשיר.

דדי שזקוק בימים אלו לתפילות לרפואתו השלמה (עודד דוד בן ציפורה בתושח"י) התרגש מאוד מקבלת הספר וצירף למפגש בשיחה טרנס אטלנטית את המלחין הנודע יוסי גרין שסיפר על הרקע לכתיבת הלחן ועל הבחירה דווקא במילותיו אלו של הרמח"ל.

במהלך השיחה ביקש דדי לחזור ולהדגיש ולפרסם את כוחה של השירה לכל העוסקים בה: "מוזיקה זה לא רק קריירה והופעות וכל זה", אמר, לדבריו "ניגון שיושב נכון על הטקסט יכול לחולל מהפכה, כאן אמנם ראינו ספר חדש שיצא לאור וירבה בעז"ה תורה בישראל, אך לא רק, השירה בכוחה לחולל פלאים ולשירה המבקשת להוסיף קדושה יש כוח לחתור תחת כיסא הכבוד ולרומם את האדם מכל מצב שהוא".

דדי גראוכר דעת רמח"ל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד