כ"ב אייר התשפ"ד
30.05.2024
"לא לילד הזה פיללנו"

גורם בקואליציה נגד נתניהו: "המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה"

אכזבה רבה בקרב גורמים בקואליציה מהראיון אותו העניק רה"מ  ובו שרטט קווים לחקיקה המחודשת | גורם בקואליציה הגיב לדברי נתניהו כי הרפורמה תקודם ללא פסקת ההתגברות: "לא לילד הזה פיללנו". לדבריו: "יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא - התקפלות"

גורם בקואליציה נגד נתניהו: "המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה"
נתניהו ולוין בישיבת הממשלה צילום: Yonatan Sindel/Flash90

סערה בקואליציה לאחר דבריו של רה"מ בנימין נתניהו הבוקר (חמישי) לוול סטריט ג'ורנל כי פסקת ההתגברות לא תקודם במסגרת הרפורמה המשפטית. גורם בקואליציה אמר לחדשות 12 בעקבות דבריו של רה"מ: "לא לילד הזה פיללנו".

הגורם הוסיף: "אחרי כל הדיבורים על רפורמה והתקוות הגדולות של הימין, אם בסוף כל הסיפור הוא שינוי עילת הסבירות, וגם זה מרוכך, אז המתנגדים ניצחו והרפורמה הופכת לאות מתה".

עוד אמר: "הבטחנו פסקת התגברות, שינוי במינוי שופטים, יועמ"שים, אלה הדברים הכי חשובים ובסוף יוצאים עם פחות ממה שהשמאל הסכים לתת בבית הנשיא. פשוט התקפלות".

חה"כ טלי גוטליב מהליכוד הגיבה: "מלכתחילה סברתי שלבג"ץ אין סמכות לבטל חוקים, ופסקת התגברות רק הייתה מקנה לו סמכות שכזו. סברתי ממילא שאין לחוקק את פסקת ההתגברות. מכל מקום, רה"מ עצר את הרפורמה של לוין ונותר ממנה זרזיף כה קטן עד כדי מבוכה. רפורמה או שאריות ממנה - כבר עדיף כלום".

כזכור, ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר בריאיון לעיתון "וול סטריט ג'ורנל" כי עצר את קידום חקיקת פסקת ההתגברות שתאפשר לכנסת להתגבר על החלטות של בית המשפט העליון - "זרקתי את זה", אמר.

על הוועדה למינוי שופטים אמר נתניהו כי הדרך הנוכחית בה נבחרים השופטים לא תמשיך. עם זאת הבהיר כי הממשלה לא תחוקק גם את הדרך המקורית שהוצעה במסגרת הרפורמה המשפטית.

 

 

הרפורמה המשפטית בנימין נתניהו טלי גוטליב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד