י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
מה הגנבים הכי אוהבים?

נתונים מטרידים: "גנבי הרכב אלימים יותר ומתוחכמים יותר"

שתי הערים שבהן מתרחשות הכי הרבה גניבות רכב הן תל אביב ובאר שבע שכל אחת מהן מהווה 6% מכלל גניבות הרכב. פתח תקווה נמצאת במקום השני מכלל הגניבות והוד השרון וירושלים תופסות כל אחת 5% מתוך כלל הגניבות

נתונים מטרידים: "גנבי הרכב אלימים יותר ומתוחכמים יותר"
רכב גנוב: אילוסטרציה צילום: פוינטר

גניבות הרכבים נמצאות במגמת עליה מדאיגה, כך עולה מנתוני חברת האיתור "פוינטר" אשר מסכמת את הרבעון השני של שנת 2023. הנתונים של פוינטר מצביעים על כמה מגמות ברורות אצל גנבי הרכב אשר ממחישות שהגנבים הולכים והופכים מתוחכמים יותר ויותר. לדברי אילן גולדשטיין, מנכ"ל החברה: "אנחנו מזהים אצל הגנבים יותר מוטיבציה ומוכנות להסלים את אירוע הגניבה ולעיתים "הליכה על הקצה". אני חושש שלא רחוק היום בו באירועי הגניבה יעשה גם שימוש בנשק חם".

לפי הנתונים שפוינטר מפרסמת, שתי הערים שבהן מתרחשות הכי הרבה גניבות רכב הן תל אביב ובאר שבע שכל אחת מהן מהווה 6% מכלל גניבות הרכב. פתח תקווה נמצאת במקום השני והמדאיג עם 5.5% מכלל הגניבות ואילו הוד השרון וירושלים תופסות כל אחת 5% מתוך כלל הגניבות. עוד עולה מנתוני פוינטר שהרבעון השני של 2023 מסתיים עם גידול מטריד של 140% בניסיונות גניבת רכב ביחס לכל שנת 2022 וגידול של 120% ביחס לרבעון הראשון של 2023.

אילוסטרציה: צילום פוינטר

בנוסף עולה מהנתונים שפוינטר חושפת שלגנבי הרכב יש "נשק מועדף": משבש סלולארי, מכשיר אשר מונע שידורי קליטה סלולארית ו-GPS אשר מונע ממערכות איתור לזהות את מיקום הרכב. לפי פוינטר, ב-85% מתוך סך גניבות הרכב, נעשה שימוש במשבש סלולרי, מה שמעיד על עליה ברמת התחכום של כנופיות הגנבים. לפי פוינטר הציוד היקר מסופק לגנבים ידי משפחות פשע, בעלות מגרשי פירוק המכוניות.

עוד עולה מהנתונים של פוינטר שכלי רכב משנת 2021 מהווים 29% מכלל הגניבות, כלי רכב משנת 2020 מהווים 18% מגניבות הרכב, במקום השלישי נמצאים כלי רכב משנת מודל 2022 המהווים 11% מכלל הגניבות, במקום הרביעי כלי רכב משנת מודל 2019 המהווים 9.5% מכלל הגניבות ובמקום החמישי נמצאים כלי רכב משנת מודל 2018 עם 9% מכלל הגניבות.

פוינטר גם ביצעה בדיקה של שיטות הגניבה הנפוצות. כאמור, ב-85% מהניסיונות והגניבות הגנבים מגיעים כשהם מצוידים במשבש הסלולארי, אך מעבר לכך הגנבים גם אוהבים לבצע שכפול מפתח "גולם" בתהליך הגניבה, תוך כדי התחברות לשקע OBD, שקע המידע של הרכב שבאמצעותו מתחברים למחשב הרכב או באמצעות מכשיר אלקטרוני חכם. הגנבים מקודדים מפתח חדש ומוחקים את המפתחות הקיימים. כך נגנבו 46% מהרכבים.

בנוסף, 5% מהגניבות התבססו על שימוש ברכיב אלקטרוני אלחוטי המשכפל את תדר השלט. באופן מאוד מטריד, 13% מהגניבות כללו פריצה לביתו של בעל הרכב – ו-1% מהגניבות כללו "סחיבה" של הרכב בעודו מונע.

ומה הגנבים הכי אוהבים? לפי פוינטר 42% מהגניבות הן של ג'יפונים ורכבי פנאי. 23% מהגניבות הן של רכב חשמלי והיברידי. 8% מהגניבות הן של רכב פרטי לא היברידי ולא חשמלי. 9% מהגניבות הן של מסחריות. 5% הן משאיות שנגנבו ואילו 1% הם טרקטורים.

 

 

גניבת כלי רכב גניבת רכבים ירושלים פתח תקווה הוד השרון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד