כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
תהא עת רצון

הותירה 6 יתומים: הגב' מירב רצון נפטרה אחרי מחלה קשה

ברח' אברבנל בבני ברק שורר אבל כבד עם פטירתה של האשה החשובה מירב רצון ע"ה, שהיתה הרוח החיה של השכונה למרות שהתמודדה בעצמה עם קשיים נוראיים • תמיד חייכה ואמרה 'מזמור לתודה' – גם כשהחיים שלה היו מלאים במהמורות לא קלות לדילוג • בתקופה האחרונה התמודדה עם גידול אגרסיבי בראשה • בעוד חודשיים בר מצווה לבנה החמישי

הותירה 6 יתומים: הגב' מירב רצון נפטרה אחרי מחלה קשה
מירב רצון ז"ל צילום: באדיבות המצלם

תושבי רח' אברבנל והסביבה בבני ברק, מתאבלים מרה על הילקחה של הגב' מירב רצון, אשת חבר צדיקה וישרת דרך, שהיתה לאם אוהבת עבור כל שכנותיה, והקרינה אור ונתינה על כל סביבתה. התמודדה כל ימיה עם מכאובים ועם עוני גדול.

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

הותירה אחריה את בעלה הרב ארז רצון יבלחט"א ואת ששת הילדים היתומים, שהגדול מביניהם תלמיד ישיבה בן 20 והקטנה בת שמונה בלבד. הבן החמישי מביניהם צפוי לחגוג את בר המצווה שלו בעוד חודשיים בעז"ה.
מירב ע"ה היא נטלה על שכמה את עול הפרנסה, והשתדלה מאוד לפרנס את המשפחה בכבוד. הגיעה מדי יום לפתח תקוה שם היתה עובדת כמטפלת בצהרונים, לבעלה אמרה שהיא מוכנה לטרוח הרבה מעבר לכך, ובלבד שיישב וילמד כאשר איוותה נפשו.

"היא היתה כותבת בכל יום עשרה דברים שאירעו לה ושעליהם היא צריכה להודות לבורא עולם", מספרת חברתה הטובה. "לא פעם הודתה על כך שאין לה כסף, שהיא סובלת מכאבים חזקים ועל כאלו דברים שעליהם היתה מודה. היא היתה מזכירה את מאמר חז"ל: "חייב אדם לברך עלה רעה כשם שמברך על הטובה", וקיימה אותו בגופה בצורה שאי אפשר להבין בכלל".

לפני כחצי שנה החלה לסבול מכאבי ראש עזים. היא פנתה לבדיקות רפואיות, וביום תענית אסתר קיבלה את הבשורה הקשה כי במוחה מקנן גידול. מיד לאחר פסח התאשפזה לצורך ניתוח לכריתה, אבל מיד לאחר הניתוח הבחינו הרופאים שהגידול ממשיך לגדול ולצמוח ושוב ניתחו אותה והוציאו הגידול בשנית, ולאחר מכן בשלישית.

לאחר הניתוח השלישי כבר נואשו הרופאים ואמרו שהגידול שב פעם נוספת, ואין טעם לנסות ולכרות אותו שוב. מאז החמיר מצבה, הגידול פגע במוחה והכרתה היתה מעורפלת בתקופה האחרונה לחייה.


ביום שישי האחרון הוזמנה המשפחה להיפרד ממנה, הרופאים סברו ששעותיה ספורות ובני המשפחה אמרו וידוי וקיימו טקס של יציאת נשמה, אבל מצבה השתפר והיא אפילו חייכה לרופאה חיוך של הכרת הטוב. חמישה ימים לאחר מכן, אתמול לפנות בוקר, בעת שרק בעלה ובתה בת ה-18 שהו לצד מיטתה, נפטרה מירב רצון, והשיבה נשמתה ליוצרה בטהרה גמורה.

בפטירתה הותירה חלל גדול אחריה, הן בשכונה, ובעיקר בביתה ובקרב משפחתה. שישה יתומים נותרו אומללים, בלי האמא שכל כך אהבה אותם ודאגה להם. הבן החמישי עתיד לחגוג את בר המצווה שלו בעוד חודשיים.
חברים ומכרים התגייסו כדי להקים קרן עזרה וסיוע, ומבקשים מהציבור לסייע איש איש כפי יכולתו. "יש כאן שישה יתומים שחיים בתנאים של עוני ומחסור", אומר אחד העוסקים במלאכת הקודש, "חייבים לעזור להם. פשוט חייבים!".

לתרומה ל-6 היתומים הקליקו כאן>>>

קופת העיר רצון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד