כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
גלנט צריך להיות מפוטר

מעצר מנהלי – טרור פוליטי // בנצי גופשטיין

על בסיס כמעט יומיומי, פועלים גורמי פשיעה לאומניים בחברה הערבית; הם מטילים אימה על יהודים בערים המעורבות, יורים ורוצחים זה בזה לאור יום וצוברים כמויות אמל"ח בהיקפים מסחררים; אבל שם, גלנט, שלו קנויה הסמכות, מסרב לחתום על צווים מנהליים. הוא שומר את הפרקטיקה הזו לנוער הגבעות בלבד | מאמר דעה של בנצי גופשטיין

מעצר מנהלי – טרור פוליטי // בנצי גופשטיין
יונתן זינדל, פלאש 90

אתמול (רביעי) חתם שר הביטחון יואב גלנט על ארבעה צוויי מעצר מנהליים נגד ארבעה יהודים. מדובר ביהודים שנעצרו בשבוע שעבר על ידי השב"כ – אז, בצו בית משפט, וכעת, לאחר שבוע בו לא הצליחו בשב"כ לספק ראיות לבית המשפט על מעורבותם בפעילות בלתי חוקית כלשהי, התגבשה ההבנה שהעצורים ישוחררו. על כן, אצו רצו בשב"כ לשר גלנט, ששלח אותם לעוד חודשים רבים בכלא; ללא משפט, ללא ראיות.

גלנט, שעמד בראש המסכלים של הרפורמה המשפטית, והיה אמור להיות מפוטר בשל כך (ראש הממשלה שוב התקפל), שוב מוכיח כמה הוא אינו ראוי לכהן בתפקיד שר הביטחון, ויתירה מזאת: כמה הונה את בוחרי וחברי הליכוד, שהצביעו עבורו בפריימריז לאחר שהבטיח כי הוא מחויב לרפורמה במערכת המשפט, ולהפסקת ההתנכלות לתושבי המאחזים וההפקרות הביטחונית ביהודה ושומרון, וכעת, פועל מאה שמונים מעלות הפוך מהתחייבויותיו.

על בסיס כמעט יומיומי, פועלים גורמי פשיעה לאומניים בחברה הערבית; הם מטילים אימה על יהודים בערים המעורבות, יורים ורוצחים זה בזה לאור יום וצוברים כמויות אמל"ח בהיקפים מסחררים; אבל שם, גלנט, שלו קנויה הסמכות, מסרב לחתום על צווים מנהליים. הוא שומר את הפרקטיקה הזו לנוער הגבעות בלבד.

חשוב להבין היטב מהו מעצר מנהלי: מדובר בצו שעליו חותם שר הביטחון, שלמעשה יכול לשלוח כל אחד ואחד מקוראי טור זה, עד לחצי שנת מאסר (עם אופציית הארכה לאחר מכן), גם אם אין ראיות שעבר עבירה כלשהי. גם אני, לפני כמעט 30 שנה, נשלחתי למעצר כזה, יחד עם יהודים טובים נוספים. ישבנו חצי שנה במעצר, ולאחריו – שוחררנו לדרכנו. למה? ככה. זה קרה לאחר אירוע הירי של ד"ר ברוך גולדשטיין במערת המכפלה, וממשלת השמאל של רבין שכיהנה אז הרגישה צורך עז לנקום בימין, ומצאה אותנו כקורבן. זהו טרור פוליטי בהתגלמותו.

אבל היום הממשלה שמכהנת היא לא ממשלת שמאל. היא ממשלת ימין, "ימין מלא מלא", כפי שאוהבים להגיד. ובממשלת ימין מלא מלא, מצופה שלא ייעשו שימוש בפרקטיקה של מעצר מנהלי נגד יהודים.

חשוב להדגיש: אני לא מהאו"ם. אני חושב שהכלי של מעצרים מנהליים אכן חשוב למאבק בטרור הערבי, כחלק ממלחמת הדת הקיימת בינינו לבין הערבים; מלחמה עקובה מדם אותה אנו מנהלים עוד שנים רבות בטרם הקמת המדינה, שלא תיפסק עד שתקום מנהיגות אמיצה שתחליט להכריע אותה. אך כל עוד זה לא קורה, אין שום הצדקה לסימטריה בין יהודים טובים, שגם אם נחשדו במעשים המנוגדים לחוק, עשו אותם בגלל אזלת היד של גלנט ונתניהו במאבק בטרור, לבין אויבינו הערבים.

יש לקוות שהציבור יבוא חשבון עם גלנט על ההונאה הגדולה שהונה את הציבור, ועל העינוי הגדול שהוא מענה את המתיישבים. אנחנו כמובן לא נשברים, וממשיכים להיאבק למען עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל. "חזק ונתחזק בעד עמנו ובעד ערי אלהינו וה' יעשה הטוב בעיניו".

מעצר מנהלי יואב גלנט בנצי גופשטיין

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד