כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
היום החמישי לעדות

מילצ'ן מודה לשאלת עמית חדד: קיבלתי ויזה בלי קשר לנתניהו

היום החמישי לעדותו של מילצ'ן באנגליה עומד בסימן התחממות בין הצדדים | השופטת העירה ואמרה שהיא "מבקשת להורות מפורשות כי אין לקיים שוב קשר עם העד" | מילצ'ן הודה כי נתניהו אמר לו שאינו יכול לסייע לו בקבלת ויזה אמריקאית וציין כי קיבל אותה ללא עזרתו של נתניהו

מילצ'ן מודה לשאלת עמית חדד: קיבלתי ויזה בלי קשר לנתניהו
בנימין נתניהו מגיע לבית המשפט צילום: Yonatan Sindel/FLASH90

מילצ'ן ממשיך בעדותו זה היום החמישי בברייטון שבאנגליה. לאחר ארבעה ימים רצופים שבהם העיד בפרשיית תיק 1000, תיק המתנות כאשר באולם נוכחת אשת ראש הממשלה, שרה נתניהו. גם היום (חמישי) הוא ייחקר נגדית על ידי פרקליטו של נתניהו, עו"ד עמית חדד, אל מול ההגנה ניצבת התובעת, עו"ד ליאת בן ארי.

התובעת במשפט נתניהו, עו"ד ליאת בן ארי, התייחסה בתחילת העדות לשיח החם שהתנהל אמש בין מילצ'ן לבין הגב' שרה נתניהו, ואמרה שהיא "מבקשת להורות מפורשות כי אין לקיים שוב קשר עם העד". בתגובה, אמרה השופטת פרידמן-פלדמן: "מר מילצ'ן וכל גורם אחר לא יכול לדבר עם אנשים שקשורים למשפט. מי שיושב באולם לא יכול לדבר עם מר מילצ'ן עד לאחר שיסיים את עדותו - לא באולם ולא מחוצה לו".

ככור, אתמול מילצ'ן טען כי חברותו עם ראש הממשלה "לא הייתה משולבת באינטרסים" חרף המתנות הרבות, ואמר: "נתניהו לא עזר לי עם הוויזה".

בתגובה לטענת הפרקליטות כי בתמורה לסיגרים שהעניק מילצ'ן לראש הממשלה הוא סייע לו בהשגת ויזה לארצות הברית, אמר מילצ'ן: "נתניהו לא עזר, אפשר להתקדם. קיבלתי משפט אחד ממנו - 'אני לא מחלק ויזות ואני לא יכול לעזור'".

עו"ד עמית חדד ממשרד רוט חדד טען בפני מילצ'ן: "קיבלת את הוויזה בלי קשר לנתניהו", והוא השיב לו: "זו השורה התחתונה". זאת למרות שמילצ'ן סיפר כי נתניהו שוחח בעניין עם שגריר ארה"ב בישראל בימים אלו, דן שפירו. מילצ'ן ביקש להאריך את הוויזה האמריקנית שלו ל-10 שנים, אך קיבל רק שנה.

במהלך עדותו של ארנון מילצ'ן, התובעת במשפט נתניהו עו"ד ליאת בן ארי אמרה משהו לכוון ההגנה, ועורך דינו של רה"מ, עמית חדד, הגיב לה: "אני מבין שחברתי רוצה להחזיר אותנו ארצה. זה לא יקרה - זה לא ראוי ולא מכבד. לא ניכנס לתגרת ידיים כמו שהיא רוצה, לא נאבד את קור הרוח". השופטת העירה לשניהם: "תרגיעו שם את הרוחות". לאחר העימות שהתפתח בין שניהם השופטת אמרה: "אולי נעשה סדר כי אחרת לא נסיים, אם יהיו התנגדויות אנחנו נחליט, אבל כרגע אנחנו מאפשרים לעו"ד חדד לשאול".

בהמשך העדות, כאשר הרוחות נרגעו, העד ארנון מילצ'ן אישר את טענת ההגנה כי הסיגרים והשמפניות למשפחת נתניהו לא הייתה תלויה בעזרה למילצ'ן עם הוויזה לארה"ב.

ארנון מילצ'ן נתניהו עו"ד עמית חדד עורך הדין אריאל רוט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד