א' אייר התשפ"ד
09.05.2024

עיר בוערת • שבת של אינתיפאדה בירושלים

רעולי פנים הבעירו צמיגים ויידו אבנים ובקבוקי תבערה • הלילה: ממשיכות ההתנכלויות לרכבת הקלה

צילום: פלאש90
צילום: פלאש90

התפרעויות קשות במהלך השבת בין צעירים פלסטינים לכוחות הביטחון במזרח ירושלים. ההתפרעויות המשיכו גם הלילה (מוצ"ש) ואבנים יודו על הרכבת הקלה.

תוך כך, שר הבינוי והשיכון ערך בעיר דוד סיור יחד עם רעייתו, זאת במטרה לשכור דירה באזור.

אריאל פנה ליחידה לאבטחת אישים בשב"כ ועדכן אותה בכוונתו כדי לאפשר למערך האבטחה להיערך למעבר לשכונה. גורמי ביטחון הביעו חשש על הצעד.

במהלך השבת, רעולי פנים הבעירו צמיגים ויידו אבנים לעבר כוח של המשטרה ושל מג"ב בשכונת עיסאוויה, והכוח השתמש באמצעים לפיזור הפגנות.

במקרה נוסף, מפגינים יידו אבנים וירו זיקוקי די נור לעבר כוחות משטרה בשכונת ואדי ג'וז. הכוחות פיזרו את המתפרעים ועצרו שלושה חשודים בהפרות סדר.

בסילוואן שבמזרח ירושלים יידו צעירים ערבים אבנים וירו זיקוקים אל טרקטור של העירייה שבא לפנות גרוטאות. איש לא נפגע. כוח של משמר הגבול פיזר את המתפרעים. איש מהם לא נעצר.

כ-20 מתפרעים פלסטינים גם יידו אבנים ובקבוקי תבערה לעבר כוחות הביטחון בכפר סילוואד שמצפון-מזרח לרמאללה.

כוחות של משטרת מחוז ירושלים נפרשו בכוננות גבוהה סביב העיר העתיקה, הר הבית ובמזרח ירושלים. בהוראתו של מפקד המחוז החדש, ניצב משה אדרי.

גם הלילה, עשרות רעולי פנים חסמו כביש והבעירו פחים בסמוך לבית אורות בשכונת א-טור. בנוסף ידו אבנים ובקת״בים. אזרח יהודי אחד נפגע קל מאבן ולא נזקק לטיפול רפואי. כוח משטרה ומג״ב פועל במקום תוך שימוש באמצעים.

הלילה גם יודו אבנים לעבר הרכבת הקלה בציר בית חנינה שועפט. נזק נגרם לשמשה. אין נפגעים. כוחות משטרה עורכים סריקות לאיתור החשודים.

פלשתיני נהרג
ההתפרעויות החמירו כתגובה למותו של נער פלסטיני, ערווה עבד אל-ווהאב חמאד, בן 17, שנהרג לאחר שזרק בקבוק תבערה על רכב בכביש 60 סמוך לכפר סילוואד שממזרח לרמאללה.

לפי דיווחים פלסטיניים, הנער נפצע באורח אנוש מירי בראשו ופונה לבית החולים ברמאללה, שם מת מפצעיו.

דוברת מחלקת המדינה של ארצות הברית, ג'ן סאקי, קראה לחקור את הרג הנער המחזיק באזרחות אמריקנית.

"ארצות הברית משתתפת בצער המשפחה על קטין, אזרח ארצות הברית, שנהרג בידי צה"ל במהלך עימותים בסילוואד", אמרה.

נציב שב"ס ומי שכיהן בעבר כמפקד משטרת מחוז ירושלים, רב גונדר אהרון פרנקו, באירוע שבתרבות בבאר שבע התייחס להפרות הסדר במזרח ירושלים ואמר כי יש להרגיע את המצב בירושלים בהידברות ואי אפשר לעשות זאת בכח.
ירושלים טרור אש אבנים מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד