י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בחירות סוערות בטבריה

רון קובי נגד תוצאות סקר דיירקט פולס: "גנבי דעת וסוחרי קולות"

בשיחה עם 'בחדרי חרדים' מצביע המועמד לראשות עיריית טבריה רון קובי על כשלים בסקר דיירקט פולס שהוזמן על ידי הליכוד ומציג מרוץ צמוד בינו לבין יו"ר הוועדה הממונה בועז יוסף. קובי מבהיר כי הפער "ענק" לטובתו. "לא אתפלא אם בועז יוסף כבר הודיע שהוא מחוץ למרוץ"

רון קובי נגד תוצאות סקר דיירקט פולס: "גנבי דעת וסוחרי קולות"
בועז יוסף//רון קובי צילום: Yossi Aloni, Michael Giladi /Flash90

מערכת הבחירות בעיר טבריה סוערת מתמיד, כשהקרב הלוהט מתנהל בין יו"ר הועדה הממונה בועז יוסף שנכנס לתפקיד בעקבות הדחתו של ראש העיר לשעבר רון קובי לאחר שזה כשל מספר פעמים בהעברת התקציב העירוני.

סקר של חברת הסקרים דיירקט פולס שמתפרסם ביממה האחרונה מציג קרב צמוד בין השניים. אך רון קובי מבהיר בשיחה עם 'בחדרי חרדים' כי הפער גדול הרבה יותר ממה שמוצג בסקר וטוען כי נעשו בו מניפולציות.

בשאלת המתמודדים לראשות העיר טבריה, תוצאות הסקר הן כדלקמן:

רון קובי - 22%, בועז יוסף - 21%, מאיר אלמקייס - 18%, שני אילוז - 10%, יוסי בן דוד - 9%, אביב יצחק - 8%, דוד שטרית - 3%, יוסי בן חמו - 2%, יניב כהן - 1%, טרם החליטו / אף אחד מהם - 6%.

יצוין כי הסקר נעשה ללא מדגם הציבור החרדי בעיר המהווה 15% מכלל תושבי העיר. וזאת מכיוון שהמפלגות החרדיות בעיר, טרם החליטו עדיין במי לתמוך.

"הסקר המקורי עומד על 42% לרון קובי 26% לבועז יוסף", אומר לנו קובי. לדברי ראש העיר לשעבר, "בועז יוסף בבעיה ולכן החליטו בסניף הליכוד טבריה לעשות הטעיה ציבורית שמטרתה - א. הקטנת הכוח הנשי; קרי: פגיעה בשני אילוז כמועמדת ראויה.

"ב. הכנת אווירה לגלגל רזרבי בליכוד שבו יבחנו מועמדים אחרים". לטענת קובי, "לא בכדי מסתובבות עוד 2 גרסאות לסקר. רק קצת מגוחכת העובדה כי בכותרת הסקר רשום שלא נדגמו 15% מהחרדים אך מה לעשות שבגוף הסקר שכחו להעלים את השורה כי 21% מהמשיבים לסקר הם חרדים. צאו ולימדו במי עסקינן, גנבי דעת וסוחרי קולות, לא אתפלא אם בועז יוסף כבר הודיע שהוא מחוץ למרוץ", כך לדברי קובי.

נזכיר כי בתחילת החודש הגיע קובי לכנסת שם הוא נאבק "בחוק הטברייני" אותו מקדם חבר הכנסת עמית הלוי מהליכוד שקובע כי יו"ר ועדה קרואה יוכל להתמודד על ראשות העיר ללא תקופת צינון. באופן מעשי מי שייהנה מהחוק הוא יו"ר הוועדה הממונה של טבריה בועז יוסף, שנחשב מקורבו של יו"ר ש"ס דרעי.

"אני כאן גם בשם הליכודניקים בעיר, ו- 99% אחוז מהם סולדים מהצעת החוק הזאת. כולנו יודעים שאנחנו נמצאים בדיון הזה כי אריה דרעי מפחד ממני", תקף קובי את הצעת החוק בוועדת הכנסת.

לפני כשבועיים פורסם ב"ישראל היום" ראיון עם רון קובי בו טען כי למד מטעויותיו בעבר, אז לדבריו לא ידע להתנהל לפי כללי הפוליטיקה. לדוגמא הוא מביא כי קווי ההסעות שהפעיל בעיר בשבת קודש והעלו את זעמם של הדתיים והחרדים, הייתה משגה פוליטי.

"אני אומר בשיא הלבביות: ילד חרדי וילד חילוני זה אותו הדבר מבחינתי, אני לא יכול לחשוב במונחים של אפליה. אנחנו גם לא רוצים להיות חלק מהמשחק הרע של האשמות והבטחות", אומר קובי במהלך הריאיון.

בהמשך הוא טוען כי יחלק את העיר לאזורים והעיר התחתית תהיה אזור תיירותי פתוח בשבת. "החרדים יסכימו שתפתח מקומות בשבת?" הוא נשאל. "לא תהיה להם ברירה, אנחנו נהיה הרוב בבחירות האלה. אתה צוחק?"

תוצאות בחירות ארציות (1 בנובמבר 2022):

הליכוד: 40.4%.

ש"ס: 20.4%.

הציונות הדתית: 12.8%.

יהדות התורה: 8.6%.

יש עתיד: 5.9%.

רון קובי טבריה בחירות בחירות מוניציפליות 2023

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד