כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024

עוד אסון בנפאל, ה'אבולה' מתפשטת • אירועי השבת

בנפאל מטפלים בהבאתן ארצה של 2 הרוגות תאונת אוטובוס • מגיפת האבולה מתפשטת • סיכום כל אירועי השבת

קטמנדו. צילום: ארכיון
קטמנדו. צילום: ארכיון

למרכז הרפואי זיו בצפת הובאו בליל שבת על ידי צה"ל שני פצועים סורים: ילד בן 9 עם פגיעה קשה ברגל ובכלי דם במצב קשה מאוד, מטופל בחדר הטראומה מונשם ומורדם. גבר עם פגיעת ראש קשה וכוויות בפנים מטופל אף הוא בחדר הטראומה כאשר הוא מונשם ומורדם במצב קשה מאוד. עד כה טופלו במרכז הרפואי זיו בצפת 403 סורים. כמו״כ למרכז הרפואי לגליל בנהריה, הובאו שני פצועים ממלחמת האזרחים בסוריה. אחד מהם במצב קשה עם פגיעות ראש, פנים וחזה. השני במצב בינוני עד קשה, סובל מחבלות ורסיסים בגפיים ובבטן. עד כה טופלו במחלקות המרכז הרפואי 406 פצועים סורים.

לביה״ח רמב״ם הגיע עצמאית גבר בן 33 תושב חיפה כאשר הוא פצוע ככל הנראה פצעי ירי בחלק גופו התחתון באורח קל. משטרת תחנת חיפה בודקת את נסיבות הארוע.

בחדרה נדקר גבר בן 38 בפלג גוף תחתון באורח קל על פי החשד על ידי בת זוגתו בת ה-33, הזוג מוכר למשטרה. האישה נעצרה נחקרה בתחנת משטרת חדרה. הגבר פונה לטיפול רפואי.

בשטח חקלאי סמוך לכפר ג'ת (במשולש) נורה באורח קל בפלג גוף תחתון גבר תושב האזור בן 30. הרקע ככל הנראה סכסוך על רקע משפחתי. משטרת תחנת עירון חוקרת נסיבות המקרה.

על גבי קיר במגרש כדורגל בדלית אל כרמל רוססו 4 כתובות בהן נרשם "דעא"ש". תחנת חיפה פתחה בחקירה.

בצהרי שבת פרצה שריפת חורש טבעי באזור כברי/נתיב השיירה. 7 צוותי כיבוי מגליל מערבי ובסיוע של 4 מטוסים. בהמשך הוזעקו יחידת מתנדבים וסיוע של צוותים נוספים מגליל גולן שפעלו לכיבוי השריפה תוך כדי ניסו למנוע התפשטות השריפה.

בשעה 15:48 התקבל דיווח במוקד כב״ה באר שבע על אדם שנפל לבור בעיר רהט. למקום יצאו צוותים מתחנת רהט ונתיבות ויחידת היל"מ. כאשר הצוותים הגיעו היה מדובר באדם שנפל לבור ביוב. לוחמי האש חילצו את הלכוד שפונה ע"י מד"א לבית החולים.

שירה דבוש ז"ל נהרגה אתמול בתאונה הקטלנית בנפאל. היא היתה בשנה האחרונה סטאז'רית לרפואה במחלקות הפנימיות במרכז רפואי העמק. סיימה סטאז' בהצטיינות והיתה אמורה להגיע לבית החולים בימים הקרובים למסיבת סיום הסטאז' וקבלת תעודת הצטיינות. סיימה את הסטאז לפני חודש והיתה אמורה להתחיל התמחות ברפואת המשפחה בתל אביב.

לקראת צאת שבת אזרח ושוטרי תחנת נתניה חילצו פעוט כבן 3 בחניון באזה"ת בנתניה. לאחר החילוץ המוצלח אותרו ההורים (תיירים שטסים מחר חזרה לארץ מוצאם) בקניות בסופרמרקט סמוך. בבדיקה עלה כי הפעוט שהה כ 10 דקות ברכב ועם חילוצו ביקש רק מים. לפעוט שלום.

5 צוותי כיבוי פעלו בשריפת דירה ברחוב הירשפלד בראשון לציון. נזק רב נגרם לדירה, אין נפגעים.

ברחוב משה דיין בראשון לציון פרצה דליפת גז מרכב גפמ. במקום פעלו 5 צויתי כיבוי מתחנת ראשל״צ לאחר שהיה מדובר בדליפה חזקה מאוד. הרחוב נסגר ל-2 הכיוונים יחד עם רחובות נוספים. הצוותים הצליחו להשתלט על הדליפה והתברר כי הייתה כתוצאה מתאונת דרכים שהרכב היה מעורב. אין נפגעים.

אמש בשעה 18:37 נמסר למד"א מרחב איילון על נער שנפגע מרכב סמוך לצומת גינתון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח תה"ש נער כבן 14 במצב קשה, יציב, עם פגיעה רב מערכתית.

סמוך לחצות נדקר בטבריה תושב המקום בן 19 בפלג גופו התחתון ופונה באורח קל עד בינוני. שוטרי משטרת טבריה עצרו צעיר אחר בן 22 החשוד בדקירה, וכן אדם נוסף בן 24 שתקף את השוטרים וניסה למנוע את המעצר, מתחקור ראשוני עולה שהדוקר והנדקר ישבו בביתו של הדוקר, שתו על פי החשד אלכוהול, התפתח ויכוח שהוביל לדקירה. נציין שמלבד המעורבים נפצעה גם אימו של הדוקר אשר בזמן הויכוח ניסתה להפריד בין השנים ונחבלה באורח קל, כאמור נעצרו 2 חשודים, הועברו לחקירה כמו כן הדוקר הועבר לטיפול רפואי עם סיום החקירה, הנדקר פונה בעקבות האירוע במצב בנוני.

סמוך לחצות בכפר כנא בפעילות יחידת אורגן נצרת נתפס רובה קארל גוסטב מוסלק בשטח בנוי בכפר. משטרת נצרת פתחה בחקירה.

הלילה פרצה דליקה במסעדה בצומת עמיעד השייכת לתושב טוראען בשנות ה-50, נגרם נזק. סיבת הדליקה תבדק ע"י חוקר דליקות של כב"ה וממצאיה יועברו למשטרה.

בשעה 12:45 נמסר למד"א מרחב ירקון על רוכב אופנוע שככה"נ התנגש במעקה ועף מהגשר, בגובה של כ-6 מ' במחלף מסובים, לכביש לכוון אור יהודה. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח תה"ש נער כבן 17 במצב קשה.

בשעה 12:17 נמסר למד"א מרחב ירקון על גבר שרכב על אופניים עם 2 בנותיו וככה"נ נפגעו מסוס שחלף ונפלו מהאופניים, סמוך לקניון שרונים בהוד השרון. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח בלינסון תינוקת כבת 10 חודשים במצב בינוני עם חבלת ראש וילדה כבת 7 במצב קל, עם חבלה בצלעות.

בשעה 15:40נמסר למד"א מרחב שרון על ילדה שככה"נ נפלה מגובה 3 קומות (כ-12 מ') והובאה למרפאה מקומית בבאקה ג'ת. חובשים ופרמדיקים של מד"א העניקו טיפול רפואי ופינו לביה"ח שניידר פעוטה כבת 3 במצב קשה עם פגיעות ראש, בטן וגפיים

בשעות אחה"צ ביער חרוביה בסמוך לשפרעם, שוטר סימן לרכב ובו 2 חשודים לעצור, הרכב נמלט תוך שהוא פוגע בשוטר ובניידת. לאחר מרדף הרכב נעצר, 1 החשודים נעצר, מדובר בתושב ביר-אל-מכסור, בן 23, הרכב חשוד כגנוב. החשוד הועבר לחקירה השוטר נפגע באורח קל. משטרת שפרעם פתחה בחקירה.

בפעילות שגרתית של שוטרי משטרת כרמיאל בכביש 85 הבחינו ברכב שנוסע באופן מחשיד, סימנו לרכב לעצור. הרכב החל להימלט ממזרח למערב תוך שהוא מבצע עברות תנועה ופוגע בכלי רכב אחרים. באזור צומת בר לב הרכב ובו החשודים סטה מנתיב ונכנס לתעלה. החשודים נטשו את הרכב ונמלטו. שוטר שירד מהניידת והחל לרדוף אחר החשודים רגלית נפגע מרכב חולף ופונה באורח בינוני לביה"ח.

חדשות חוץ
סוכנות הידיעות רויטרס דיווחה מפי מקור בממשלת הודו כי היא בחרה לרכוש טילים נגד-טנקים מסוג "ספייק" ("דורבן") של חברת "רפאל" הישראלית. לפי הדיווח, בכוונת ממשלת הודו לרכוש לפחות 8,000 טילים ו-300 משדרים בעלות כוללת המוערכת של 525 מיליון דולרים. עוד נמסר, כי הטיל הישראלי הועדף על פני טיל הג'אוולין האמריקני.

ארגון הבריאות העולמי עדכן כי מספר הנדבקים במגפת האבולה הגיע ל-10,141 איש, ומניין הקורבנות הגיע ל-4,922. מרבית המקרים בליבריה, שם נדבקו 4,665 איש עד כה. בסיירה לאון נמצאו 3,896 נגועים, בליבריה 2,705 ובגינאה 1,553.

תושבים דרום קוריאנים שגרים על הגבול עם השכנה מצפון מחו על כוונתם של פעילים מהמדינה לשגר לצפון קוריאה בלונים המכילים כרוזים עם מסרים המבקרים את השליט קים ג'ונג און.

16 כורים נהרגו לאחר שמכרה פחם התמוטט במחוז שינג'יאנג שבצפון-מערב סין. 33 כורים היו מתחת לאדמה בעת קריסת המכרה, מהם 11 נפצעו ושישה הצליחו להימלט מהמקום ללא פגע.

רעידת אדמה בעוצמה 5.2 הורגשה ביוון, 249 קילומטר מצפון לבירה אתונה. אין דיווח על נפגעים או נזק.

מצרים הכריזה על מצב חירום של שלושה חודשים בחלקים מצפון חצי האי סיני ומרכזו, בעקבות מתקפת הטרור שבה נהרגו 30 חיילים. כך נמסר מלשכת נשיא מצרים, עבד אל-פאתח א-סיסי, לאחר סיום כינוס החירום של מועצת הביטחון הלאומית המצרית.

סיכום אירועי השבת בשיתוף מוקד זק״א ו׳קבוצת העיתונאים רוטרניק׳
טיול ישראל הרוגות נפאל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד