כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
בהשקעה של מאות מיליונים

אלו התושבים שירוויחו: הכביש החדש ייפתח בשבוע הבא

הכביש, שייפתח לתנועה בשבוע הקרוב לאחר כשנתיים של עבודה מאומצת ובהשקעה של 300 מיליון ש"ח, הוא באורך כ-7.5 ק"מ, בחלקו דו מסלולי לשני הכיוונים | הכביש נסלל במטרה להרחיק את התנועה מאזורי המגורים בכפרים בית אומר ואל ערוב, להרחיב את הכביש ולשפר את זרימת התנועה והבטיחות, ולשדרג את רמת הביטחון של משתמשי הכביש

פקקים
פקקים צילום: משה שי, פלאש 90

בשורה גדולה לתושבי גוש עציון וחבל יהודה: שדרוג כביש 60 (עוקף אל ערוב), שהחל בקדנציה הראשונה שלה במשרד התחבורה בהשקעה של 300 מיליון ש"ח, ייפתח בשבוע הבא

כביש "לב יהודה - לוינגר" נסלל במטרה להרחיק את התנועה מאזורי המגורים בכפרים בית אומר ואל ערוב, להרחיב את הכביש ולשפר את זרימת התנועה והבטיחות, ולשדרג את רמת הביטחון של משתמשי הכביש.

הכביש, שייפתח לתנועה בשבוע הקרוב לאחר כשנתיים של עבודה מאומצת ובהשקעה של 300 מיליון ש"ח, הוא באורך כ-7.5 ק"מ, בחלקו דו מסלולי לשני הכיוונים. העבודות כללו הקמת שלושה מעברים חקלאיים תת-קרקעיים וגשר באורך 25 מ', מעבירי מים, פיתוח ושיקום נופי נרחב, ותאורה לאורך כל התוואי. בכביש שולבו מרכיבי ביטחון הכרחיים ובהם תחנות הסעה ממוגנות, פילבוקס, וגדר ביטחונית.

לאחרונה נפתח צומת הגוש לתנועה, לאחר שהושלם שדרוגו ממעגל תנועה פקוק לצומת מרומזר, מרווח ובטוח, הכולל ניהול רמזורים ממוחשב בסיוע חיישני דרך. השינוי הורגש מיד עם פתיחת הצומת, והתנועה זורמת בו ללא עיכובים ובביטחה.

בימים אלה מושלמות העבודות האחרונות בצומת הגוש ובצומת אל ערוב לקראת הפתיחה. 

הכביש החדש משתלב בתנופת שיפור ושדרוג הכבישים ביו"ש, ובייחוד במזרח ובמערב גוש עציון, לאחר אישור תקציבי התשתיות ביו"ש בממשלה הנוכחית.

הכביש נקרא על שמם של הרב משה והרבנית מרים לוינגר זכרם לברכה, מחדשי הישוב היהודי בחברון.

 

 

כביש חדש בשורה נהגים נוסעים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד