י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בהר הרצל

נתניהו בטקס לחללי צוק איתן: "חוזר על המחויבות שלנו להשיב הבנים"

ראש הממשלה נשא דברים בטקס בהר הרצל ואמר: "אני חוזר על המחויבות שלנו להשיב את הבנים". אחותו של הדר גולדין צעקה לעבר נתניהו: "כבר תשע שנים אתה מפקיר אותם, אתה אשם"

נתניהו בטקס לחללי צוק איתן: "חוזר על המחויבות שלנו להשיב הבנים"
אלישמע סנדמן

ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא היום (חמישי) דברים בטקס האזכרה הממלכתי לחללי "צוק איתן" בהר הרצל ואמר: "מבצע צוק איתן היה חוליה חשובה בשרשרת המאבקים בהבטחת ביטחונה של מדינת ישראל לאורך 75 השנים של קיומנו. רק כך ישראל יכולה להתקיים במשרד התיכון הגועש".

נתניהו הבהיר בהתייחסו לסוגיית השבויים והנעדרים: "אני חוזר על המחויבות שלנו להשיב את הבנים - הדר גולדין, אורון שאול, וכמוהם גם אברה מנגיסטו והישאם א-סייד".

נתניהו הוסיף: "הסבבים הצבאיים בשנים האחרונות מלמדים, שבמלחמה נגד מבקשי נפשנו אין הפוגה ואין רפיון. אנו נחושים להגיב על כל ניסיון לפגוע בנו, כפי שעשינו במבצע 'שומר החומות' לפני שנתיים, ובמבצע 'מגן וחץ' בחודש שעבר.

מאז 'צוק איתן' התעצמנו עשרות מונים: הן בבניין הכוח והן במענה המבצעי למי שמנסה לאתגר אותנו. ישראל סומכת בראש ובראשונה על עצמה – במה שנוגע לביטחונה.

אני אומר זאת גם ביחס לניסיונותיה של איראן לפתח ארסנל גרעיני, וביחס להתקפות הטרור של שלוחותה בגבולותינו. אנחנו מתעצמים ומגוונים את היכולות שלנו מול מי שמנסה לאיים עלינו בהשמדה – בזירה אחת, וביותר מזירה אחת – התגובה שלנו, היכולת שלנו, תהיה נרחבת, נחרצת ועוצמתית".

איילת גולדין, אחותו של הדר גולדין, צעקה לעבר ראש הממשלה נתניהו עם עם צאתו מהאולם: "כבר תשע שנים אתה מפקיר אותם, אתה אשם".

גולדין הוסיפה: "ראש הממשלה, בידך האחריות. בשם הקהל הקדוש הזה - יהדות וישראליות אלה הערכים שלנו. מה הערכים שלך, ראש הממשלה? אח שלך הלך עד קצוות עולם; אני מחנכת את הילדים לאור הערכים של אח שלך. תסתכל לי בעיניים. מה הערכים שלך? אתה מפקיר חיילים ואזרחים, אתה אשם".  

נשיא המדינה יצחק הרצוג אמר בנאומו: "נמשיך להגן על אזרחים חפים מפשע, ועל הזכות שלהם לחיות את חיי היום יום. ללא אויב רצחני שמאיים עליהם שוב ושוב. לצערנו, האיום הזה חוזר על עצמו. גם לאחר מבצע צוק איתן, וגם לאחרונה, עם ההרעה בטרור. גם הפעם הוכחנו את עוצמתה של ישראל בחזית ובעורף".

שר הביטחון יואב גלנט אמר בנאומו: "איננו שוכחים. המשימה שלנו לא תמה. חובתנו ואחריותנו היא להשיב הביתה, לקבר ישראל, את סגן הדר גולדין וסמ"ר אורון שאול, זכרונם לברכה. נמשיך ונעשה כל הנדרש על מנת לממש את הבטחה זו. אני מצדיע לזכר הנופלים ומחבק את המשפחות השכולות".

צוק איתן בנימין נתניהו הדר גולדין הרב יצחק אייזיק הלוי הרצוג יצחק הרצוג יואב גלנט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד