ט' אייר התשפ"ד
17.05.2024
"מחלישים את חוסננו"

הנשיא הרצוג: "איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום"

נשיא המדינה התייחס לקריאות לסרב לשירות בצה"ל ולהפסיק את ההתנדבות ואמר: "איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום כי הם שומטים את הקרקע תחת כולנו, ומחלישים את חוסננו הביטחוני". הנשיא הוסיף: "אתגר נוסף שמאיים עלינו הוא היחס לצה"ל ולמפקדיו בעת הזאת"

הנשיא הרצוג: "איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום"
נשיא המדינה יצחק הרצוג צילום: קרדיט: עמוס בן גרשום / לע״מ

נשיא המדינה יצחק הרצוג נאם היום (חמישי) בטקס סיום קורס טיס 186 והתייחס למחלוקת סביבי חקיקת הרפורמה המשפטית והקריאות לסרב בעקבות כך לשירות בצה"ל ואמר: "האתגרים של אחדות ישראל באים בעת הזאת ממספר כיוונים, וחלקם לצערנו מחלחל לצה"ל. בהקשר של המחלוקת שמקטבת את החברה הישראלית, אני מבקש לומר: זכות המחאה במגבלות הדין היא זכות בסיסית בלתי מעורערת בכל מדינה דמוקרטית וכמובן בישראל.

היא עומדת לכל אזרח, ובוודאי למשרתי המילואים. אבל איומים בסרבנות ובאי-התנדבות, אין להם מקום כי הם שומטים את הקרקע תחת כולנו, ומחלישים את חוסננו הביטחוני, ולכידותנו כחברה".

הרצוג התייחס למתקפות נגד קציני צה"ל וראשי מערכת הביטחון ואמר: "בה בעת, אתגר נוסף שמאיים עלינו הוא היחס לצה"ל ולמפקדיו בעת הזאת. הטרור היכה בנו לאחרונה, במדינת ישראל בכלל וביהודה ושומרון בפרט. אמרתי ואני שב ואומר – אויבינו שטופי השנאה לא יוכלו לנו, לא לרוח הישראלית, לא ללכידות הישראלית ולא למדינת ישראל הריבונית, היהודית והדמוקרטית.

פגשתי לא אחת – בימים, בשבועות ובחודשים האחרונים – את כוחות צה״ל, כוחות המודיעין וכוחות הפנים שמשרתים ביהודה ושומרון. מהחיילים והחיילות, דרך הפיקוד הזוטר, ועד המג"דים, המח"טים, האוגדונרים ואלוף הפיקוד. בין היתר שוחחתי השבוע עם מח"ט בנימין – אלוף משנה אליאב אלבז – שהותקף באופן מחפיר – פיזית ומילולית, בשעה שניחם את אחת ממשפחות הנרצחים בפיגוע הנורא ליד עלי.

אלבז הוא מפקד עתיר זכויות, שגילה אומץ – לא רק בקרבות, אלא גם בשעה שזינק לתוך בית בוער, פשוטו כמשמעו, וחילץ משפחה פלסטינית מתוך אש תופת (שהובערה על ידי פורעי חוק), במעשה ראוי לשבח שכל כולו אחריות, כבוד אדם, ומוסר יהודי וישראלי – הוא הוכיח מה הוא פיקוד".

הנשיא הבהיר: "בלתי מתקבל על הדעת לתקוף את חיילי צה"ל ומפקדיהם, בשל מילוי משימותיהם בהגנה על מדינת ישראל ואזרחיה. בלתי מתקבל על הדעת  שחיילי צה"ל ירגישו מאוימים על ידי אזרחים ישראלים. אנחנו הגב שלהם, ונמשיך להיות הגב שלהם".

עוד אמר הנשיא: "אין זה סוד שמדינת ישראל מאוימת באופן קבוע, מימי תקומתה ועד עצם היום הזה – בידי אויבים העומדים עלינו לכלותינו, שבראשם, בעת הזאת, עומד משטר האייתולות האיראני. כפי שהוכח בשנה האחרונה מעבר לכל ספק – במזרח התיכון, באירופה ובכל רחבי תבל – איראן היא תמנון ששולח זרועות של טרור ושנאה ומאיים באופן רציף וממשי ביותר על היציבות העולמית.

בכל מקום בו נמצאות טביעות אצבעותיה של איראן – נמצאים ההרס, החורבן, הסבל והפגיעה בכבוד האדם. המסקנה ברורה: יש לעמוד נגד איראן בצורה נחושה, כקהילה בינלאומית מאוחדת, ובראש ובראשונה למנוע ממנה נשק גרעיני – בכל דרך.

לחיל האוויר יש משקל מרכזי ומכריע בהגנה על מדינת ישראל - בטווח הקרוב ובטווח הרחוק, בהיותו חיל בעל יכולות והון אנושי מהשורה הראשונה בתבל; ואני סמוך ובטוח שלכם – מסיימות ומסיימי הקורס – תהיה תרומה כבירה ליכולות החיל ולהגנה עלינו מכל צר ואויב".

 

יצחק הרצוג צה"ל סרבנות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד