כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
החשש מוגזם?

הבהלה מקוקה קולה זירו; זו תגובת משרד הבריאות

במשרד הבריאות מתייחסים לבהלה סביב הממתיק המלאכותי שנמצא במשקאות ללא סוכר ובמזונות דיאטטיים וצפוי להיות מוכרז כמסרטן ואומרים כי הדו"ח המלא טרם פורסם. במשרד הבריאות ממליצים: אלה המזונות שכדאי להימנע מהם

הבהלה מקוקה קולה זירו; זו תגובת משרד הבריאות
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

בעקבות הדיווח כי סוכנות המחקר הבינלאומית לסרטן (IARC) של ארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז על אספרטיים, ממתיק מלאכותי שנפוץ במגוון משקאות או מזונות דיאטטיים, כרכיב שעלול לגרום לסרטן, במשרד הבריאות טוענים כי הדו"ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו.

"הדו"ח צפוי להתפרסם ב-14 ביולי ומשרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש", נמסר.

בנוסף, במשרד הבריאות מזכירים כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד.

מומחי מזון טוענים כי הכותרות סביב מסוכנותו של הממתיק המלאכותי הן מוגזמות ומציינים כי המסקנה בסופו של דבר תהיה מרוככת והוא צפוי להשתלב בקטגוריה בינונית בכל הנוגע למזונות סוכנים, הרבה מתחת לבשר מעובד, עישון סיגריות, אוכל מטוגן ואף פחות מעבודה במספרה.

כזכור, הבוקר דווח כי הסוכנות לחקר הסרטן בארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז בחודש הבא על הממתיק המלאכותי אספרטיים כגורם מסרטן עבור בני אדם, כך מסרו שני גורמים המעורים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס. אספרטיים משמש בין היתר כממתיק מלאכותי במשקאות קוקה קולה דיאטטיים ובמסטיקים ללא סוכר.

לפי אותם המקורות, בסוכנות לחקר הסרטן הוחלט על המהלך מוקדם יותר החודש בתום פגישה שנערכה עם מומחים חיצוניים ובסיום סקירת מחקרים מדעיים. לדבריהם ההכרזה לא צפויה להתחשב בכמות הממתיק המלאכותי שניתן לצרוך מבלי שהדבר יהווה סיכון.

בחודש שעבר הזהיר ארגון הבריאות העולמי מפני השימוש בממתיקים מלאכותיים לצורך שמירה על משקל הגוף וצמצום הסיכון ללקות במחלות שאינן מדבקות. בארגון ציינו אז כי השימוש בממתיקים לפרק זמן ממושך אינו יעיל ועלול לסכן את הבריאות. בהודעת הארגון נכתב כי צריכה ממושכת של ממתיקים מלאכותיים עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 ובמחלות של הלב ושל כלי הדם, וגם להעלות את שיעור התמותה בקרב המשתמשים.

ממתיקים מלאכותיים משרד הבריאות סרטן קוקה קולה קוקה קולה זירו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד