י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
סאגה בלתי נגמרת

התביעה באוסטרליה: מלכה לייפר זייפה מחלת נפש כדי להימנע מהסגרה

בדיון בגזר הדין למנהלת לשעבר שהורשעה בהתעללות בתלמידות שלה באוסטרליה, אמר התובע כי לייפר עיכבה את הליכי ההסגרה וזייפה מחלת נפש. התובע אמר כי לא צריך להתחשב בזמן מעצרה בישראל כי היא עיכבה את ההסגרה

התביעה באוסטרליה: מלכה לייפר זייפה מחלת נפש כדי להימנע מהסגרה
לייפר צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

מלכה לייפר מנהלת לשעבר של בית ספר יהודי באוסטרליה העמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש במהלך מאבק של שבע שנים כדי להימנע מהסגרה באשמת התעללות בתלמידות, כך אמרה התביעה היום בבית המשפט באוסטרליה שדן בגזר דינה.

מלכה לייפר נאבקה נגד הסגרתה בבתי המשפט בירושלים מ-2014 עד 2021, אז הוטסה מישראל למעצר באוסטרליה כשהיא אזוקה.

לייפר הופיעה היום בבית המשפט המחוזי של מדינת ויקטוריה בדיון בגזר הדין לאחר שהורשעה באפריל בהתעללות בתלמידות בין השנים 2003 ל-2007 בזמן שהייתה מנהלת בית הספר החרדי עדת ישראל לבנות במלבורן, לייפר נמלטה לישראל רגע לפני מעצרה.

התובע ג'סטין לואיס אמר לשופט מארק גמבל שללייפר לא מגיע קרדיט על הזמן שהייתה במעצר ובמעצר בית בישראל, מכיוון שהיא "תסכלה את המצב באופן לא ראוי ועיכבה את הליכי ההסגרה".

בית המשפט המחוזי בירושלים קבע שהיא כשירה לעמוד לדין והעמידה פנים שהיא חולת נפש כדי להימנע מהסגרה, כך לדבריו, ושלושה שופטי בית המשפט העליון בישראל הסכימו פה אחד שניתן להעמיד אותה לדין.

כזכור שני פסיכיאטרים שמונו על ידי הפסיכיאטר המחוזי בירושלים דיווחו לבית המשפט המחוזי בפברואר 2018 כי לייפר אינה סובלת ממחלת נפש במובן המשפטי ומעמידה פנים על מצבה הפסיכיאטרי על מנת למנוע את הסגרתה לאוסטרליה.

"שלושה פאנלים של פסיכיאטרים מגיעים למסקנה שהנאשמת מעמידה פנים שהיא סובלת ממחלת נפש" אמר לואיס. "ההליך התעכב על ידי מעשיה של הנאשמת בהעמדת פנים על מחלת נפש".

הדיון בגזר דינה נמשך בימים אלה.

מלכה לייפר אוסטרליה מחלת נפש בית המשפט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד