כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ישיבת חומש

ה'כיסא של אליהו' שב לחומש לאחר 17 שנים

לפני הגירוש מחומש תרמה משפחתו של עידו זולדן הי"ד 'כסא של אליהו' לישוב. לאחר הגירוש הופקד הכיסא בישוב קידה. שם שימש לבריתות. בעקבות מעבר ישיבת חומש לבית המדרש החדש הוחזר הכיסא לחומש ונערכה עליו ברית בבית המדרש החדש. שמואל וונדי, מנכ"ל הישיבה: "עידו היה מעמודי התווך של חומש ואנו שמחים כי לאחר 17 שנה הכיסא שב למקומו"

ה'כיסא של אליהו' שב לחומש לאחר 17 שנים
ה'כיסא של אליהו' שב לחומש לאחר 17 שנים צילום: באדיבות המצלם

לפני 18 שנה תרמה משפחתו של עידו זולדן הי"ד שהיה מראשי גרעין חומש 'כיסא של אליהו' לישוב חומש לכבוד סב המשפחה – סנדר זולדן ונערכו עליו בריתות של תושבי חומש. לאחר חצי שנה גורשו מתיישבי חומש מהיישוב והכיסא הועבר לפיקדון לישוב קידה בבנימין, שם שימש במשך השנים לבריתות רבות. בעקבות מעברה של ישיבת חומש למבנה הקבע לפני מספר שבועות, החליטה משפחת זולדן להשיב את הכיסא לחומש.

בימים האחרונים הגיעו בני משפחת זולדן ובהם הוריו של עידו הי"ד וילדיו לישיבת חומש והכניסו את הכיסא לבית המדרש בהתרגשות רבה. אמו של עדו ציינה את אהבתו הגדולה של עדו לחומש ולישיבה ואמרה כי זוהי סגירת מעגל להשיב את הכיסא שתרמה המשפחה לאחר 18 שנה למקומו. הכיסא הוצב בסמוך לארון הקודש בבית המדרש וכבר נערכה עליו ברית ראשונה בחומש.

שמואל וונדי, מנכ"ל ישיבת חומש אמר: "התרגשנו מאוד להשיב את הכיסא של אליהו לבית המדרש של הישיבה. עידו היה מעמודי התווך של חומש ואנו שמחים כי לאחר 17 שנה הכיסא שב למקומו. נמשיך להגדיל את קול התורה בחומש".

נזכיר, כי לאחר ביטול חוק ההתנתקות בכנסת מצפון השומרון, מוקמה ישיבת חומש במשכנה החדש. במבצע שהתאפשר בעזרת תרומות מהארץ ומהעולם השתתפו תלמידי ישיבת חומש ומתנדבים שהגיעו לסייע.

בסיום העבודות לפנות בוקר הגיע ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן למקום וקבע מזוזה בכניסה לבית המדרש. דגן אמר כי: "זהו "רגע היסטורי - צעדים ספורים מתיקון העוול הנורא של הגירוש בחומש, מאז הגירוש אנו פועלים ביום ובלילה כדי לתקן את העוול שהוא לא רק אישי כלפי המגורשים אלא כלפי עם ישראל כולו. לפני כחודשיים הכנסת הסירה באופן ממלכתי את אות הקין של הגירוש מספר החוקים של מדינת ישראל. וזהו צעד נוסף בדרך לתיקון המלא, עוד נגיע לגנים כדים ושא-נור, עם ישראל מרים היום את הראש".

ברית מילה אליהו הנביא חומש

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד