כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההפך מטראמפ

לקראת בחירות 2024, ביידן מציג את התוכנית הכלכלית שלו

התכנית הכלכלית אמורה להיות חלק מרכזי במסע הבחירות של ביידן, עם התמקדות ברווחים של מעמד הביניים | התכנית עומדת בניגוד גמור לגישה אותה הביא טראמפ לבית הלבן

לקראת בחירות 2024, ביידן מציג את התוכנית הכלכלית שלו
הנשיא ביידן בנאומו בפולין צילום: הבית הלבן

נשיא ארצות הברית, ג'ו ביידן, הציג תוכנית כלכלית רחבה שלדבריו תסייע לשחזר את "החלום האמריקני" כשהוא מתכונן לבחירות לנשיאות ב-2024. בשיקגו, ביום רביעי, בידן הסביר שהמדיניות הכלכלית שלו תתמקד בחיזוק מעמד הביניים תוך התנגדות למדיניות שמעדיפה משקיעים ותאגידים עשירים.

"החזון הזה הוא שבירה מהותית מהתיאוריה הכלכלית שהכשילה את מעמד הביניים של אמריקה במשך עשרות שנים. זה נקרא כלכלה מטפטפת", אמר ביידן ביום רביעי, ודחה תיאוריה שמרנית ששלטה על הפוליטיקה האמריקאית. "כלכלה מטפטפת" הוקמה בשנות ה-80 תחת הנשיא הרפובליקני לשעבר רונלד רייגן ונדחפה בצורות שונות על ידי המנהיגים הרפובליקנים.


בשנת 2017, טראמפ חתם על חוק קיצוצי המס ועבודות , והעניק הקלות מס דרמטיות לתאגידים. זה גם הפחית מסים עבור רוב משקי הבית בארה"ב, אם כי בעלי ההכנסה הגבוהים יותר הרוויחו באופן לא פרופורציונלי.

בניסיון ליצור ניגוד לקודמו - והמתחרה הנוכחי במירוץ 2024 - הסביר ביידן כי הוא יבקש להצמיח את הכלכלה "מהאמצע החוצה ולמטה למעלה, במקום רק מלמעלה למטה". לפי תוכניתו, אמר, "לעניים יש סולם למעלה והעשירים עדיין מצליחים".

הנאום שימש תצוגה מקדימה של מה שעשוי להיות מרכז מסע הבחירות של ביידן. אבל הנשיא עומד בפני קרב כדי לזכות בדעת הקהל. הבית הלבן ניסה להרגיע את החששות מהכלכלה בעקבות מגיפת הקורונה. יצירת מקומות עבודה חודשית עלתה על הציפיות אך האינפלציה נותרה גבוהה, למרות ירידות מתמשכות.

 

ביידן כלכלה בחירות בארה"ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד