כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
דריכות בארה"ב

הפד האמריקאי מתכונן למיתון אך מודיע על העלאות קרובות

נגיד הבנק האמריקאי אמר כי מיתון הוא "בהחלט אפשרי" | תחזיות בכירי הבנק הפדרלי הן לשתי העלאות ריבית נוספות בנות 0.25% עד לסוף השנה | ייתכן שהעלאות אלו תתבצענה אחת אחרי השניה

הפד האמריקאי מתכונן למיתון אך מודיע על העלאות קרובות
דגלי ארצות הברית צילום: unsplash

האזהרות על מיתון מתקרב בארצות הברית נמשכות כל העת. אמש (רביעי), יו"ר הפדרל ריזרב, ג'רום פאוול, הודה כי מיתון הוא "בהחלט אפשרי", אך אמר שזה "לא המקרה הסביר ביותר". "אף כי המדיניות מצמצמת, יתכן שהיא אינה מצמצמת מספיק וכי לא היתה מצמצמת זמן ארוך מספיק", אמר אתמול בפאנל במסגרת הפורום הכלכלי של ECB, המתקיים מדי שנה בעיירה סינטרה בפורטוגל.

הוא אמר שוב כי תחזיתו וכן תחזיות בכירי הבנק הפדרלי הן לשתי העלאות ריבית נוספות בנות 0.25% עד לסוף השנה. הוא גם לא פסל אפשרות כי שתי העלאות הריבית הנוספות יתבצעו בשתי פגישות ברציפות.

במהלך הפאנל, נשאל פאואל באיזה תואר משתמש הבנק הפדרלי כדי לתאר את החלטתו להימנע מהעלאת הריבית בפגישתו האחרונה, האם זהו "דילוג" או "הפסקה"? וענה: "אנחנו קוראים לזה – השארת הריבית הפדרלית ללא שינוי", אמר פאואל לקול צחוק הקהל. הסיכון למיתון בארה"ב גובר, משום שהבנק הפדרלי כבר העלה את הריביות מספיק כדי להביא את הכלכלה לקיפאון.

עם זאת, נשיא ארה"ב, ג'ו ביידן, אמר ביום שלישי לכתבים שהוא לא מצפה למיתון.

לפני כחודש הסתיימה עונת הדו"חות של הרבעון הראשון ממנה רואים כי רווחי החברות שב-S&P 500 ירדו כ-3.7% בממוצע בהשוואה לשנה שעברה. "אופטימיסטים יצביעו על כך שהתחזיות הגרועות ביותר של האנליסטים לא התגשמו, וחלק גדול מהחברות עלו על היעדים שלהן ברבעון הראשון", אמרה מריה וייטמן, אסטרטגית בכירה בסטייט סטריט גלובל מרקטס. "פסימיסטים יאמרו שהרווחים יורדים והתחזיות חלשות".

מיתון ארצות הברית כלכלה האמריקאית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד