כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024

בוליביה עשה עסקאות עם סין ורוסיה במטרה לפתוח מאגר ענק של ליתיום

בולביה במהלך גלובלי להפקת ליתיום | יצרניות רכב ברחבי העולם נאבקות כדי להבטיח אספקה ​​של המתכת, הדרושה לרבות מהסוללות המשמשות למעבר גדול לעבר כלי רכב חשמליים

בוליביה עשה עסקאות עם סין ורוסיה במטרה לפתוח מאגר ענק של ליתיום
עבודה במכרה. אילוסטרציה צילום: unsplash

בוליביה חתמה על הסכמי ליתיום עם חברת הגרעין הממלכתית הרוסית רוסטום ועם קבוצת סיטי גואם הסינית, אמרה ממשלת בוליביה, שכן היא מחפשת לפתח את המשאבים העצומים אך לא מנוצלים במידה רבה של מתכת הליתיום, שמשמשת לייצור הסוללה.

העסקאות, שהוכרזו היום (חמישי), כללו השקעה כוללת של 1.4 מיליארד דולר ובעקבות הסכם דומה בינואר עם יצרנית הסוללות הסינית הענקית CATL, ניצחון פוטנציאלי נוסף לבייג'ין במאמציה לאגור אספקה ​​של המתכת המשמשת בכלי רכב חשמליים.

"עם העסקאות הללו, המדינה שלנו תוכל לייצר כ-100,000 טונות של ליתיום קרבונט בשנת 2025 במשטחי המלח", אמרה שרת האנרגיה פרנקלין מולינה באירוע בבירה לה פאס.

משטחי המלח של בוליביה הם ביתם של משאבי הליתיום הגדולים בעולם ב-21 מיליון טון, על פי המכון הגיאולוגי של ארצות הברית, אך המדינה נאבקה זה מכבר להגביר את הייצור התעשייתי או לפתח עתודות בר-קיימא מבחינה מסחרית. ממשלות, חברות כרייה, שווקי סוללות ויצרניות רכב ברחבי העולם, מטסלה ועד ב.מ.וו, נאבקות כדי להבטיח אספקה ​​של המתכת, הדרושה לרבות מהסוללות המשמשות למעבר גדול לעבר כלי רכב חשמליים.

מולינה אמרה כי ההשקעות יאפשרו הקמת שני מפעלי מיצוי ישיר של ליתיום שם יופקו לפחות 45,000 טונות של ליתיום קרבונט בשנה.

רוסאטום הרוסית, אישרה את החדשות ואמרה כי תשקיע 600 מיליון דולר בפרויקט, מיזם הליתיום הגדול הראשון שלה בחו"ל, עם קיבולת שנתית מתוכננת של 25,000 טון ליתיום קרבונט. "יש אפשרות להגדיל את הקיבולת בהתבסס על התוצאות של עבודת חקר גיאולוגי", אמר סגן המנכ"ל הראשון של רוסאטום, קיריל קומרוב, בהצהרה.

מולינה אמרה שהחברה תשקיע 857 מיליון דולר וגם "תסתכל על השקעה במפעלי סוללות והתקנה, אולי עם מחקרים טכניים, של מפעל להרכבת רכבים, כדי ליצור מהפכת הובלה חשמלית אמיתית". העסקה נועדה למחקרי היתכנות וטרום השקעה, הוא אמר, והוסיף כי בדיקות עם טכנולוגיה רוסית על משטחי המלח הראו שיעור התאוששות של ליתיום של יותר מ-80%, עם טוהר של כ-99.5%.

יחד עם בוליביה, השכנות צ'ילה וארגנטינה מרכיבות את מה שמכונה "משולש הליתיום", ביתו של מאגר המתכת הגדול בעולם. צ'ילה וארגנטינה מתקדמות הרבה יותר בייצור, ולעיתים קרובות לוקח שנים לפרויקטים להגיע למימוש.

סוללת ליתיום בוליביה מאגר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד