כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
ההתחממות הגלובלית

גל חום קטלני עוטף את מקסיקו ודרום ארה"ב

לפחות 14 מקרי מוות הקשורים לחום נספרו בטקסס ולואיזיאנה, בעוד שבמקסיקו יש 112 הרוגים השנה | נשיא מקסיקו הטיל ספק במספר ההרוגים העולה ודחה את הדיווחים 

גל חום קטלני עוטף את מקסיקו ודרום ארה"ב
אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הרשויות במקסיקו ובדרום ארצות הברית דיווחו על עלייה במספר מקרי המוות הקשורים לחום, כאשר טמפרטורות גבוהות חונקות את האזור, וכתוצאה מכך הפסקות חשמל מרובות משפיעות לרעה על חיי היומיום.

גל החום הביא לפחות 14 מקרי מוות במדינות טקסס ולואיזיאנה בארה"ב נכון ליום חמישי. וביום רביעי, הרשויות במקסיקו פרסמו דו"ח המצביע על כך ש-112 אנשים מתו מסיבות הקשורות לחום עד כה השנה, כולל 69 מקרי מוות בשבוע אחד בלבד החודש. סך זה היה כמעט פי שלושה מהמספר הכולל של מקרי מוות הקשורים לחום בשנת 2022, שהגיע לשיא של 42, על פי משרד הבריאות של מקסיקו.

אבל נשיא מקסיקו, אנדרס מנואל לופז אוברדור , הטיל ספק במספר ההרוגים העולה, ודחה את הדיווחים כחלק מ"מגמה מדאיגה, צהובה-עיתונאית". בינתיים, המדינה חוותה טמפרטורות מזנקות עד ל-40 מעלות צלזיוס בשבועות האחרונים. רבים ממקרי המוות התרחשו במדינות צפוניות כמו נואבו לאון, שגובלת בחלקה בטקסס, עקב מכת חום והתייבשות.

אירועי מזג אוויר קיצוניים כמו גלי חום עלו בתדירות ובעוצמתם, בין היתר בגלל שינויי האקלים. הטמפרטורות הקיצוניות עלולות להיות קטלניות לתושבים ולשבש שירותים באזורים כמו אנרגיה ותחבורה. החום הנוכחי הלחיץ ​​את רשת החשמל במדינות כמו טקסס.

מחקר משותף של הצלב האדום והאו"ם מצא בעבר כי 38 גלי חום הביאו לפחות 70,000 מקרי מוות בין 2010 ל-2019. מספר ההרוגים בפועל, הוסיף המחקר, ככל הנראה גבוה בהרבה. גל החום הנוכחי משתרע לאורכה של מקסיקו ודרום ארה"ב, מכסה אזור מפלורידה מערבה ועד אריזונה.

שירות מזג האוויר הלאומי של ארה"ב (NWS) פרסם אזהרות חום מופרז במדינות כמו טנסי, ארקנסו ומיזורי, עם טמפרטורות של יותר מ-43 מעלות צלזיוס. הרשויות קראו לתושבים לנקוט משנה זהירות כשהם מתמודדים עם תנאי החוץ הלוהטים.

חום מקסיקו פלורידה טקסס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד