כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
הענקית מאיימת

גוגל תסיר חדשות מהחיפוש בקנדה בגלל חוק חדש

ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אומרת שהחוק הקנדי החדש המחייב פלטפורמות מקוונות לשלם למפרסמי חדשות "נשאר בלתי ניתן לביצוע"

 גוגל תסיר חדשות מהחיפוש בקנדה בגלל חוק חדש
google צילום: unsplash

גוגל הודיעה על תוכניות להסיר מאמרי חדשות קנדיים ממנוע החיפוש שלה וממוצרים אחרים בקנדה כאשר חוק המחייב פלטפורמות מקוונות גדולות לשלם למפרסמי חדשות ייכנס לתוקף במדינה. ביום חמישי, גוגל אמרה שהחוק החדש בקנדה - מה שנקרא 'חוק החדשות המקוונות', שהתקבל בשבוע שעבר - "נשאר בלתי ניתן לביצוע".

"עכשיו הודענו לממשלה שכאשר החוק ייכנס לתוקף, לצערנו נצטרך להסיר קישורים לחדשות קנדיות ממוצרי החיפוש, החדשות והדיסק שלנו בקנדה", אמרה החברה. "אנחנו מאוכזבים שזה הגיע לזה. אנחנו לא מתייחסים בקלות להחלטה הזו או בהשפעותיה ומאמינים שחשוב להיות שקופים עם מפרסמים קנדיים והמשתמשים שלנו מוקדם ככל האפשר."

למהלך עשויה להיות השפעה הרסנית על כלי החדשות הקנדיים, שרבים מהם כבר נאבקים כלכלית והתמודדו עם מספר סבבים של פיטורי משרות בשנים האחרונות.

פייסבוק אמרה גם בשבוע שעבר שהיא תפסיק את הגישה לחדשות עבור משתמשים קנדיים בפלטפורמות שלה, כולל פייסבוק ואינסטגרם, בגלל החקיקה החדשה. "היום, אנו מאשרים שזמינות החדשות תסתיים בפייסבוק ובאינסטגרם עבור כל המשתמשים בקנדה לפני כניסת חוק החדשות המקוונות לתוקף", אמרה מטה בהצהרה לאחר אימוץ החוק ב-22 ביוני.

ממשלת קנדה הגנה על הצעת חוק 'C-18', שצפויה להיכנס לתוקף בעוד שישה חודשים, כחלק מהמאמץ שלה להבטיח "חלוקת הכנסות הוגנת בין פלטפורמות דיגיטליות ואמצעי חדשות". החוק מתווה כללים לאלץ פלטפורמות מקוונות לנהל משא ומתן על עסקאות מסחריות ולשלם למפרסמי חדשות עבור התוכן שלהן, צעד דומה לחוק פורץ דרך שעבר באוסטרליה ב-2021.

"הודות לחוק החדשות המקוונות, חדשות ברחבי הארץ יוכלו כעת לנהל משא ומתן הוגן על פיצויים כאשר עבודתם תופיע בפלטפורמות הדיגיטליות הגדולות ביותר", אמר השר למורשת הקנדית פבלו רודריגז בהצהרה החודש.

"זה מיישר את מגרש המשחקים בכך שהוא מכניס את הכוח של הטכנולוגיה הגדולה לשליטה ומבטיח שאפילו עסקי החדשות הקטנים ביותר שלנו יכולים להרוויח באמצעות המשטר הזה ולקבל פיצוי הוגן על עבודתם."

 

גוגל קנדה רגולטור

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד