כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024
סחר בבני אדם

מהגרים זעקו לעזרה ודייגים צרפתים נתנו להם לטבוע

צעיר אפגני, בן 17, שהיה אחד מ-39 מהגרים שניצלו מטביעת סירת מהגרים, אמר שדייגים צרפתים התעלמו מהזעקות שלהם לעזרה ונתנו להם לטבוע. לפחות ארבעה בני אדם מתו לאחר שהסירה הביתית החלה לשקוע

מהגרים זעקו לעזרה ודייגים צרפתים נתנו להם לטבוע
אילוסטרציה צילום: Unsplash

תעשיית ההברחות של מהגרים ממדינות עניות היא תעשיה גדולה ומאד משגשגת, מהגרים רבים מתים בזמן שהם מנסים להגר דרך הים עם אמצעים פרימיטיביים ומשלמים הון למבריחים שלפעמים מטביעים את המהגרים בים אם הם מתנהגים בצורה שמרגיזה את המבריחים. רק בשבוע שעבר טבעו מאות מהגרים בחופי יוון.

נער בן 17 מאפגניסטן שחולץ מסירה טובעת יחד עם 38 אחרים בטרגדיה שבה נהרגו לפחות ארבעה מהגרים אמר לרשויות בבריטניה כי דייגים צרפתים התעלמו מקריאותיהם הנואשות לעזרה.

הנער, שלא ניתן לנקוב בשמו מסיבות משפטיות ובגלל גילו הצעיר, אמר כי האנשים שהיו על כלי השיט שנבנה בצורה פרימיטיבית בתעלת למאנש יכלו לראות את נוסעי הסירה טובעים אך "לא עשו דבר".

הילד, שדודו באיראן שילם לסוחרי אדם 1,500 יורו כדי שיבריחו אותו ב-14 בדצמבר בשנה שעברה מצרפת לבריטניה, אמר למשטרה כי הסירה שלהם היתה צפופה מדי עם 46 אנשים כשהקיבולת היא רק 20 בני אדם.

"מים זרמו לתוך הסירה שלנו. ידענו שאנחנו הולכים לטבוע והיו דייגים צרפתים שהקיפו אותנו, הם הסתכלו עלינו, והתעלמו מאיתנו ולא עשו כלום" כך דיווח ה'דיילי מייל'.

הוא סיפר בבית המשפט בבריטניה שהאשים את המבריחים בהריגה בסיוע מתורגמן כי: "זה היה סחר בבני אדם, אתה צריך לבצע את ההוראות שלהם (של המבריחים) כי אם אתה איטי מדי או עצמאי מדי ולא מציית להם, הם מרביצים לך", הסביר.

סך הכל חולצו בסופו של דבר 39 אנשים על ידי סירת דיג אנגלית, צוותי סירות הצלה ואמבולנס אווירי. הנער גם אמר למשטרה ש"ידוע שברגע שמגיעים למים הבריטיים, היחס מצד בריטניה הוא אנושי למהגרים" ללא קשר לשאלה אם הם טובעים או לא.

 

אפגניסטן צרפת בריטניה מהגרים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 5 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד