כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
מי מתחזק ומי נחלש

סקר מנדטים: כך מקים בני גנץ ממשלה בראשותו

לו הבחירות היו נערכות היום, חבר הכנסת בני גנץ היה מגשים את חלומו ונכנס ללשכת ראש הממשלה בתמיכת 61 מנדטים לפחות, כאשר נתניהו והחרדים היו חוזרים לספסלי האופוזיציה חלשים 

סקר מנדטים: כך מקים בני גנץ ממשלה בראשותו
בני גנץ צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

סקר המנדטים השבועי של עיתון 'מעריב' ומכון פאנלס פוליטיקס מתפרסם הבוקר (שישי) ובו כמה שינויים אולי על רקע המתרחש בגזרת משפטו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, עדות מילצ'ן והמלצת השופטים לפרקליטות לסגת מסעיף השוחד בתיק 4000.

לפי הסקר, לו הבחירות היו מתקיימות היום - 'המחנה הממלכתי' בראשות בני גנץ עדיין במקום ראשון עם 28 מנדטים, אולם 'הליכוד' בראשות בנימין נתניהו מתאוששת מהסקרים הקודמים ועולה ל-27. גם 'יש עתיד' בראשות יאיר לפיד מתחזקת מסקרים קודם שבו קיבלה 16 מנדטים ועולה ל-19.

תנועת ש"ס בראשות אריה מכלוף דרעי נחלשת מ-11 כיום ל-9 בסקר. 'יהדות התורה' בראשות יצחק גולדקנופף שומרת על כוחה עם 7. חד"ש תע"ל בראשות איימן עודה ואחמד טיבי שומרת גם היא על כוחה עם 6. 'עוצמה יהודית' בראשות איתמר בן גביר אם תרוץ בנפרד תסיים עם 5 מנדטים בלבד, וכך גם 'הציונות הדתית' בראשות בצלאל סמוטריץ' - 5.

'ישראל ביתנו' בהנהגת אביגדור ליברמן נחלשת בכוחה מהכנסת הנוכחית ויורדת ל-5. כך גם רע"מ של מנסור עבאס עם 5 ו'מרצ' חוזרת לפי הסקר לכנסת עם 4 מושבים על סף אחוז החסימה ומדיחה לראשונה מקום המדינה את מפלגת 'העבודה' שהתרסקה במשמרתה של מרב מיכאלי. העבודה זוכה בסקר 'מעריב' רק ל1.7% אמון מהציבור הרחק מאחוז החסימה ומחוץ לכנסת. בל”ד מקבלת אך יותר ממנה - 1.95%, אך גם היא אינה עוברת את אחוז החסימה.

לפי הסקר גוש הקואליציה של נתניהו מגיע רק ל-53 מנדטים, לעומת גוש האופוזיציה שזוכה לרוב ברור בכנסת עם 67 מנדטים. לו הבחירות היו נערכות היום ח"כ בני גנץ יכול היה להקים ממשלה בראשותו גם ללא מפלגת חד"ש תע"ל שאולי חלקים במפלגתו גדעון סער ואנשיו יתנגדו להימצאותם בה - עם 61 מנדטים שכוללים 5 של רע"מ ומנסור עבאס.

בני גנץ סקר מנדטים סקר מעריב פאנלס פוליטיקס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד