כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
נאסרו ב-120 מדינות

ממשל ביידן שוקל להעניק לאוקראינה פצצות מצרר

ממשל ביידן עשוי לאשר בקרוב לשלוח פצצות מצרר שנויות במחלוקת. הפצצות הללו נאסרו ב-120 מדינות בגלל הנזק הרב שהן עושות. "ללא ספק תהיה השפעה משמעותית על שדה הקרב", אמר פקיד אמריקאי

ממשל ביידן שוקל להעניק לאוקראינה פצצות מצרר
הנשיא ביידן והנשיא זלנסקי בקייב צילום: צילום משרד הנשיאות האוקראיני

ממשל ביידן שוקל בתוקף לאשר העברת פצצות מצרר שנויות במחלוקת לאוקראינה, הפצצות נאסרו ב-120 מדינות. כך דיווחה רשת CNN. האוקראינים נאבקים להשיג הישגים במתקפת הנגד נגד רוסיה שהם מנהלים בשבועות האחרונים.

גורמים רשמיים אמרו ל-CNN כי בקרוב צפויה החלטה סופית מהבית הלבן, וכי אם יאושר, הנשק עשוי להיכלל בחבילת סיוע צבאית חדשה לאוקראינה כבר בחודש הבא.

"ללא ספק תהיה השפעה משמעותית על שדה הקרב", אמר פקיד אמריקאי. שינויים בשדה הקרב בתוך אוקראינה במהלך השבועיים האחרונים הניעו את פקידי הביטחון של ארה"ב לתת את תחמושת המצרר כך אמרו גורמים רשמיים ל-CNN.

פקידים אוקראינים לוחצים על ארה"ב לספק את התחמושת מאז השנה שעברה, בטענה שהם צריכים יותר תחמושת למערכות ארטילריה ורקטות שסופקו מהמערב, ויסייעו לצמצם את העליונות המספרית של רוסיה בארטילריה.

אבל ארה"ב לא ששה לספק אותם בגלל הסיכון שהם עלולים להוות לאזרחים, ומכיוון שכמה בעלות ברית מרכזיות של ארה"ב, כולל בריטניה, צרפת וגרמניה, חתומות על האיסור על שימוש בתחמושת מצרר, הפצצות מפזרות "פצצות נוספות" על פני השטח. אזורים גדולים יכולים להיות בסיכון ארוך טווח לכל מי שנתקל בהם, בדומה למוקשים.

האוקראינים משתמשים בכמות גדולה של תחמושת ארטילרית מדי יום, ואם מתקפת הנגד תימשך אוקראינה תצטרך עוד פצצות, כך אמרו גורמים רשמיים ואנליסטים צבאיים. תחמושת מצרר, שארה"ב אגרה בכמויות גדולות מאז הפסקת השימוש בהן בהדרגה ב-2016, יכולה לעזור למלא את הפער הזה, אמרו גורמים רשמיים.

גם האוקראינים וגם הרוסים השתמשו בפצצות מצרר מאז שרוסיה פלשה לאוקראינה בפברואר השתקד, ולאחרונה החלו כוחות אוקראינים להשתמש בתחמושת מצרר שסופקה על ידי טורקיה בשדה הקרב.

ארה"ב ואוקראינה אינן חתומות על איסור שימוש תחמושת מצרר. אבל ארה"ב החלה להפסיק את השימוש שלה בפצצות הללו בשנת 2016 מכיוון שהם "הכילו מאות חומרי נפץ קטנים יותר של 'פצצת מצרר' שלעתים קרובות נותרו ברחבי שדה הקרב, ומהווים סכנה לאזרחים", לפי הודעת פיקוד מרכז של ארה"ב ב-2017.

הקונגרס אמנם הטיל הגבלות על יכולתה של ארה"ב להעביר תחמושת מצרר, בגלל הסיכון שהם יהוו לאזרחים.

אבל הנשיא ביידן יכול לעקוף את ההגבלה הזו, אמרו גורמים רשמיים ל-CNN. גם חברי קונגרס דו-מפלגיים הביעו תמיכה בחודשים האחרונים בשליחת התחמושת.

המחוקק האוקראיני אולקסי גונצ'רנקו הוא בין הגורמים שדחפו את ארה"ב לספק את התחמושת. הוא אמר בעבר ל-CNN שעם תחמושת המצרר, "אוקראינה תסיים את המלחמה הזו הרבה יותר מהר לטובת כולם".

"רוסיה משתמשת רבות בסגנונות הישנים, הסגנונות הברבריים ביותר של תחמושת מצרר נגד אוקראינה", אמר גונצ'רנקו ל-CNN בדצמבר האחרון. "באופן אישי, הייתי קורבן של זה. הייתי תחת ההפגזה הזו. אז יש לנו את כל הזכות להשתמש בזה נגדם".

תחמושת משלוח נשק ג'ו ביידן מלחמת אוקראינה רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד