י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
תוהו ובוהו ברחובות

צרפת בלהבות בעקבות מותו של צעיר בן 17. צפו

התפרעויות אלימות בערים בצרפת לאחר ששוטר ירה למוות בנער בן 17 כי לא הציג רישיון נהיגה ונמלט ממנו. שר הפנים אמר כי ייפרסו 40,000 שוטרים ברחבי צרפת

צרפת בלהבות בעקבות מותו של צעיר בן 17. צפו
הפגנות בצרפת צילום: צילום מסך

הפרות סדר רבות נרשמו בערים צרפתיות לאחר ששוטר ירה למוות בנער בן 17 כי לא הציג רישיון נהיגה ונמלט ממנו. בתגובה מפגינים שרפו מכוניות ואוטובוסים, הציתו מבנים והשחיתו מה שזז והדליקו זיקוקים מחוץ לתחנות המשטרה.

במרכז פריז, חנויות נייקי וזארה הושחתו ונבזזו - 14 נעצרן. מעצרים נוספים בוצעו לאחר שחלונות ראווה נופצו לאורך רחוב הקניות המפורסם במרכז פריז.

במונטרייל, פרבר מזרחי של הבירה, מאות צעירים תקפו חנויות כולל בית מרקחת וסניף מקדונלד'ס, פחים הוצתו מחוץ לבניין העירייה. המשטרה ירתה גז מדמיע בתגובה.

ביום חמישי בלילה, כמעט 700 בני אדם נעצרו, כך הודיע שר הפנים של צרפת וציין כי 170 שוטרים נפצעו. ההפגנות פרצו כאמור בתגובה להרג של צעיר בן 17 על ידי שוטר בננטר, פרבר ממערב לפריז, ביום שלישי.

אמש נמסר ממשרד התובע של מחוז ננטר כי השוטר נעצר באשמת רצח. פסקל פראשה, התובע בננטר, אמר כי השוטר לא עמד ב"תנאים החוקיים לשימוש בנשק".

עורך דינו של השוטר הנאשם שירה בנער בן ה-17 אמר כי הוא מביע התנצלות בפני משפחתו של הנער. "המילים הראשונות שהוא אמר היו "מבקש סליחה" והמילים האחרונות שהוא אמר היו "סליחה למשפחה", כך אמר עורך הדין לורן-פרנק ליאנארד לערוץ הצרפתי BFMTV. "הוא הרוס, הוא לא קם בבוקר כדי להרוג אנשים".

הוא אמר שהשוטר כיוון כלפי מטה לעבר רגלו של הנהג אך חבטה מהרכב גרמה לו לירות לעבר חזהו. "היה צריך לעצור אותו, אבל ברור שהשוטר לא רצה להרוג את הנהג", אמר, והוסיף כי מעצרו של מרשו נוצל כדי לנסות להרגיע את המתפרעים.

הנשיא מקרון ערך אמש פגישת חירום עם שרים בכירים לאחר הלילה השני של אי שקט והתפרעויות ברחבי המדינה. "השעות האחרונות היו מסומנות בסצנות של אלימות נגד תחנות משטרה, ונגד בתי ספר ומתקני עירייה, ההתנהגות הזאת אינה מוצדקת לחלוטין", אמר מקרון.

הנשיא גם קרא להרגיע את הרוחות, ואמר כי מותו של הצעיר היה "בלתי מוסבר ובלתי נסלח".

 

צרפת פריז מהומות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד