כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
התור אורך חודשים

עשרות אלפי עולים תקועים ברוסיה

הממשלה הקודמת יזמה מסלול מהיר לעלייה ארצה, אך הממשלה הנוכחית ביטלה את התוכנית. 13 אלף משפחות ממתינות לתור לקונסוליה שאורך חודשים

עשרות אלפי עולים תקועים ברוסיה
יהודים ברוסיה צילום: ארכיון

13 אלף משפחות ממתינות לעלייה לישראל מרוסיה כך דיווחה יערה שפירא בכאן 11. על פי הדיווח הזמנת תורים לקונסוליה הישראלית במדינה אורכת שמונה חודשים, וזאת רק כדי להתחיל את תהליך בדיקת הזכאות לעלייה. הדבר קרה לאחר שהממשלה הנוכחית ביטלה את התוכנית שהתחילה הממשלה הקודמת לעלייה מאזורי הלחימה במזרח אירופה.

התוכנית שהונהגה עד כה הייתה אישור הגעה לישראל במסלול מהיר, ורק אחרי שהעולים הגיעו לארץ הם עברו את המשך התהליך לבירור הזכאות. במסגרת התוכנית הגיעו לישראל כ-70 אלף עולים, ורק ארבעה אחוזים מהם נמצאו לא זכאים לאזרחות ישראלית ונשלחו בחזרה. כעת לא ניתן יותר להתקבל למסלול המהיר הזה, והתורים מתארכים.

ממשרד העלייה והקליטה נמסר כי "ההחלטה לצמצום מרכזי העלייה לאחר שנה וחצי של פעילות נבחנה יחד עם גורמי המקצוע במשרד, ועל פי הנתונים מרבית העולים מרוסיה, כ-3,000 בחודש יוני מעדיפים לעלות במסלול העלייה הרגיל לעומת מספר זעום של 200 עולים בלבד שהגיעו למסלול המהיר לכלל מרכזי הקליטה ברחבי הארץ. בנוסף, בשבועיים האחרונים הגיעו כ-60 בקשות בלבד להליך המהיר, המסלול ימשיך לפעול במתכונת הרגילה עבור העולים מאוקראינה ובעבור מקרים הומניטריים לעולים מרוסיה ובלארוס".

 

קליטת עולים מלחמת אוקראינה רוסיה אזרחות ישראלית בלארוס

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד