כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
ירידה חדה

הבהלה מקולה זירו: כך השפיע הדיווח הדרמטי על מניית החברה

לאחר הדיווח הדרמטי אמש כי ארגון הבריאות העולמי עומד לפרסם כי הממתיק שמשמש בין היתר לייצור שתייה דיאטטית יוכרז כמסרטן, מניית קוקה קולה רושמת ירידה משמעותית במנייה

הבהלה מקולה זירו: כך השפיע הדיווח הדרמטי על מניית החברה
pixabay

לאחר הדיווח אמש (חמישי) כי בחודש הקרוב צפוי ארגון הבריאות העולמי להכריז על הממתיק שמשמש בין היתר בייצור משקאות קולה דיאטטיים, מניית קוקה קולה רושמת ירידה של כמעט אחוז בערכה וסוגרת ירידה של למעלה ל-3% בחמשת הימים האחרונים.

אמש דווח כי הסוכנות לחקר הסרטן בארגון הבריאות העולמי צפויה להכריז בחודש הבא על הממתיק המלאכותי אספרטיים כגורם מסרטן עבור בני אדם, כך מסרו שני גורמים המעורים בנושא לסוכנות הידיעות רויטרס. אספרטיים משמש בין היתר כממתיק מלאכותי במשקאות קוקה קולה דיאטטיים ובמסטיקים ללא סוכר.

לפי אותם המקורות, בסוכנות לחקר הסרטן הוחלט על המהלך מוקדם יותר החודש בתום פגישה שנערכה עם מומחים חיצוניים ובסיום סקירת מחקרים מדעיים. לדבריהם ההכרזה לא צפויה להתחשב בכמות הממתיק המלאכותי שניתן לצרוך מבלי שהדבר יהווה סיכון.

בחודש שעבר הזהיר ארגון הבריאות העולמי מפני השימוש בממתיקים מלאכותיים לצורך שמירה על משקל הגוף וצמצום הסיכון ללקות במחלות שאינן מדבקות. בארגון ציינו אז כי השימוש בממתיקים לפרק זמן ממושך אינו יעיל ועלול לסכן את הבריאות. בהודעת הארגון נכתב כי צריכה ממושכת של ממתיקים מלאכותיים עלולה להגביר את הסיכון ללקות בסוכרת מסוג 2 ובמחלות של הלב ושל כלי הדם, וגם להעלות את שיעור התמותה בקרב המשתמשים.

במשרד הבריאות טוענים כי הדו"ח המלא ומסקנותיו טרם פורסמו. "הדו"ח צפוי להתפרסם ב-14 ביולי ומשרד הבריאות ילמד את הדו"ח ומסקנותיו ויפעל ככל שיידרש", נמסר.

בנוסף, במשרד הבריאות מזכירים כי הדרך הטובה לשמור על בריאות ולהימנע מסיכונים מיותרים, היא להימנע לחלוטין ממשקאות ממותקים, בסוכר או בממתיקים מלאכותיים, ולהימנע ממזון מעובד.

מנגד, מומחי מזון טוענים כי הכותרות סביב מסוכנותו של הממתיק המלאכותי הן מוגזמות ומציינים כי המסקנה בסופו של דבר תהיה מרוככת והוא צפוי להשתלב בקטגוריה בינונית בכל הנוגע למזונות סוכנים, הרבה מתחת לבשר מעובד, עישון סיגריות, אוכל מטוגן ואף פחות מעבודה במספרה.

 

 

קוקה קולה זירו קוקה קולה מניות סרטן ארגון הבריאות העולמי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד