כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
פשיטה על 13 בתים

משטרת אוסטריה החרימה כמות נשק גדולה שהחזיקו נאצים

רשויות אכיפת החוק האוסטריות תפסו מאות כלי נשק, תחמושת, ואביזרים נאציים שונים בפשיטה ענקית על חברי קבוצת אופנוענים. שישה בני אדם נעצרו במסגרת המבצע. מסוכנות הביון נמסר שהם צפויים לעמוד לדין בגין החזקת נשק חם, סמים ואשמות הקשורות למלחמת העולם השנייה

אילוסטרציה
אילוסטרציה צילום: דוברות המשטרה

חוקרים ובלשים אוסטרים תפסו מאגר גדול של כלי נשק ותחמושת, מזכרות נאציות, סמים וחומרים בלתי חוקיים אחרים בפשיטה ענקית על מועדון אופנועים של נאצים ואנשי ימין קיצונים.

הפשיטה המשטרתית התרחשה ביום שני, 26 ביוני, אך רשויות אכיפת החוק הודיעו על כך רק בסוף השבוע "משרד הפנים פועל נגד כל צורה של קיצוניות בנחישות ובמרץ", אמר שר הפנים האוסטרי גרהרד קרנר במסיבת עיתונאים, והודה לחוקרים על "עבודתם המצוינת".

"המקרה הזה מראה שוב באיזו מידה מוגן הדו-קיום הדמוקרטי בארצנו, וכיצד נלחמים בקיצוניות - ללא קשר אם ממניעים פוליטיים או ממניעים דתיים" אמר קרנר.

במהלך החיפוש ב-26 ביוני, נמצאו 35 רובים, 25 אקדחים קטנים, 100 אקדחים משוכללים יותר, יותר מ-1,000 חלקי נשק, נתפסו רובים מיוחדים רבים, ויותר מ-10,000 כדורים של תחמושת, כמו גם רימונים ופצצות עשן. כך מסרה סוכנות הביון הפנימית של אוסטריה, DSN, בהודעה לעיתונות.

המשטרה מצאה גם אביזרים נאציים שונים כמו דגלי צלב קרס, מדי צבא וקסדות, כמו גם כ-1 ק"ג של סם קוקאין וכ-5 ק"ג של חשיש. החיפושים נערכו ב-13 בתים שונים, שישה אנשים נעצרו.

מסוכנות הביון נמסר שהם צפויים לעמוד לדין בגין החזקת נשק חם, סמים ואשמות הקשורות למלחמת העולם השנייה. כמו בגרמניה מאז המלחמה, סמלים פשיסטים רבים מהתקופה הנאצית כמו צלב הקרס אינם חוקיים באוסטריה.

חוקרים אוסטריים אמרו כי לאחד החשודים יש קשרים הדוקים עם הנהגת קבוצת הפשיעה הימנית הקיצונית "אובייקט 21", שיצאה מחוץ לחוק בשנת 2013 כאשר שבעה ראשי הקבוצה נידונו לעונשי מאסר. הקבוצה פעלה תחת כיסוי של מועדון המתמקד בנושאי תרבות ובילויים, אך נמצאה קשורה לקיצוניים וגם לקחה חלק באירועים פליליים שונים.

הרשויות האוסטריות אמרו כי יש סימנים לכך שלחברים באוסטריה יש קשרים עם אופנוענים נאצים גם במזרח גרמניה.

נאצים גרמניה אוסטריה נשקים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד