כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
יותר מ-1,300 נעצרו

הלוויה נערכה לנער צרפתי שנהרג - אנדרטת השואה הושחתה

79 שוטרים נפצעו במהלך השבת עם 58 התקפות על תחנות משטרה בצרפת לאחר מותו שך נער בן 17 על ידי שוטר שביקש ממנו רשיון נהיגה והנער סרב ונמלט ונורה למוות על ידי השוטר. במהלך המהומות הושחתה אנדרטה לזכר נרצחי השואה  

הלוויה נערכה לנער צרפתי שנהרג - אנדרטת השואה הושחתה

אווירה מתוחה שררה בננטר בשבת בעקבות הלווייתו של נער צרפתי בן 17 שנורה למוות על ידי המשטרה בפרבר של פריז בתחילת השבוע. הרשויות מתכוננות ללילה חמישי של אלימות לאחר שמותו של בן ה-17 עורר שורה של הפגנות בבירת צרפת ובערים נוספות ברחבי המדינה. יותר מ-1,300 בני אדם נעצרו בהפגנות.

משפחה וחברים התאספו בשבת אחר הצהריים לטקס הלוויה במסגד בננטר. ההלוויה הייתה שקטה. משרד הפנים של צרפת מסר היום כי 1,311 בני אדם נעצרו לאחר לילה רביעי של אלימות, דווח על 2,560 שריפות בכבישים ציבוריים, 1,350 מכוניות נשרפו, 234 מקרים של נזק או שריפה בבניינים, חנויות רבות נבזזו ונהרסו, בנוסף הושחתה אנדרטה לכרם של נרצחי השואה.

יותר מ-700 עסקים ברחבי צרפת נפגעו מאז תחילת ההפגנות, כך אמר שר האוצר הצרפתי ברונו לה מאי במסיבת עיתונאים ביום שבת. לאור ההפגנות, נשיא צרפת עמנואל מקרון דחה את ביקורו הממלכתי המתוכנן בגרמניה, כך מסרה לשכת העיתונות של נשיאות גרמניה בהצהרה ביום שבת.

מקרון שוחח עם נשיא גרמניה פרנק-וולטר שטיינמאייר בטלפון כדי לתדרך אותו על "המצב בארצו", נאמר בהצהרה. הוא היה אמור לבקר בגרמניה מה-2 ביולי עד ה-4 ביולי. ביום שישי הביעה ממשלת גרמניה "דאגה" מהתסיסה ששוטפת את צרפת.

נשיא צרפת ספג ביקורת לאחר שנצפה בהופעה של הזמר אלטון ג'ון ביום רביעי האחרון בזמן שבניינים הושחתו ומכוניות נשרפו ברחבי המדינה.

ח"כ דן אילוז (ליכוד) הגיב על השחתת האנדרטה בצרפת: "אני מגנה בתוקף את חילול האנדרטה לזכר קורבנות השואה בצרפת. כיבוד ההיסטוריה וזכרם של קורבנות השואה חייבים להתעלות מעל כל סכסוך. אני סומך על הרשויות בצרפת שיצליחו לשים את ידם על אלו שביצעו את הפשע המחריד ויבטיחו שלא יקרה שוב. עלינו להתאחד ולהצהיר לעולם לא עוד. לעולם לא לשכוח".

חבר הפרלמנט הצרפתי מאיר חביב בתגובה למהומות בצרפת: "זה נראה כמו אינתיפאדה בלב צרפת! 249 שוטרים פצועים! צרפת בוערת! שום דבר, גם לא המוות הדרמטי של בחור צעיר, לא מצדיק את הכאוס הזה! בשטחים האבודים האלה של הרפובליקה, צומחת מזה שנים וללא הפרעה, שנאת צרפת, שנאת הלבנים ושנאת היהודים. שרה חלימי הוכתה באגרופים במשך 20 דקות מול 20 שוטרים. הרוצח שלה כמעט חופשי ואף אחד לא התפרע או שרף שום דבר. את צרפת צריך לאהוב! ואם לא, המינימום הוא לכבד אותה אחרת צריך לעזוב אותה".

 

מאיר חביב דן אילוז שואה צרפת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד