י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
עשיר וקמצן

מנכ"ל הצוללת שטבעה התגאה בשימוש בחומרים שפג תוקפם כי הם "זולים"

אדם שהיה אמור להיות על הצוללת שטבעה, אמר שהיו לו דאגות גדולות לגבי נסיעה בצוללת לאחר ששוחח עם מנכ"ל החברה סטוקטון ראש שטבע, הוא סיפר שהמולטי מיליארדר התרברב בקניית חומרים שפג תוקפם "בהנחה"

מנכ"ל הצוללת שטבעה התגאה בשימוש בחומרים שפג תוקפם כי הם "זולים"
צוללת צילום: דובר צה"ל

סטוקטון ראש, מנכ"ל חברת הצוללות שטבע באוקיינוס לאחר שהצוללת שלו התפוצצה מתחת למים, השתמש בחומרים שפג תוקפם כי "הם היו בהנחה". 

ארני וייסמן, העורך הראשי של סוכנות הטיולים Travel Weekly, טוען שהמולטי-מיליונר שטבע התרברב בקניית חומרים שפג תוקפם במחירים מוזלים.

וייסמן אמר שהוא היה אמור להיות בטיול על הצוללת טיטאן, אבל חוסר זמן מנע ממנו את הטיול, ולמעשה חוסר הזמן הציל את חייו. ואחרי השיחה בינו לבין ראש, הוא אומר שהוא לא התחרט על שהפסיד את הטיול הזה.

לדברי וייסמן, ראש התגאה כיצד קנה סיבי פחמן עבור הצוללת "בהנחה גדולה" כי "הם עברו את זמן השימוש במטוסים". הוא אמר ל'וושינגטון פוסט': "הגבתי מיד ואמרתי 'אין לך שום דאגות לגבי זה?' הוא זלזל ואמר: 'לא, זה בסדר גמור' ואמר כי סיבי הפחמן תקינים לחלוטין".

חמישה אנשים סך הכל היו על הסיפון ומתו, הנוסעים שמתו הם מנכ"ל חברת הצוללות OceanGate Expeditions סטוקטון ראש. המיליארדר הבריטי האמיש הארדינג. פול-אנרי נרז'ולה, מומחה צרפתי לספינות שחקר את הטיטאניק וביקר בעומק הים פעמים רבות. ושני אזרחים פקיסטאנים אב ובנו, שהזאדה וסולימאן דאווד.

זה היה מוות מיידי עבור הצוללנים, שחלקם שילמו 250,000 דולר כל אחד כדי לראות את הספינה טיטאניק המפורסמת ששקועה בקרקעית הים מ-1912.

הצוללת יכולה לקחת חמישה אנשים, הכוללים בדרך כלל נווט, שלושה אורחים ומומחה צוללות. הטיטאניק נמצאת בעומק 3,800 מטר (12,500 רגל) בתחתית האוקיינוס ​​האטלנטי. ההריסות נמצאות במרחק של כ-600 ק"מ מחופי ניופאונדלנד, קנדה.

הטיטאניק הייתה הספינה הגדולה ביותר בתקופתה, היא פגעה בקרחון במסע הבכורה שלה מסאות'המפטון בריטניה לניו יורק בשנת 1912. מתוך 2,200 הנוסעים והצוות שהיו על הסיפון, יותר מ-1,500 מתו.

צוללת טיטאניק ארה''ב קנדה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד