כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
עקב הלשנה

ניו יורק: נמשכת ההתנכלות לישיבות מצד הרשויות

18 ישיבות לא עברו את הביקורת מצד משרד החינוך בניו יורק. הישיבות נדרשו ללמד מקצועות בהתאם לחוק המדינה. לאחר בדיקה פרסם משרד החינוך של העירייה שבתי ספר חסידיים פרטיים אינם מספקים חינוך כמו בתי ספר ציבוריים

ניו יורק: נמשכת ההתנכלות לישיבות מצד הרשויות
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

משרד החינוך של ניו יורק פרסם ביום שישי דו"ח שמצא כי 18 ישיבות חסידיים פרטיים "נכשלו ללמד כיאות תלמידים מקצועות חילוניים כמו אנגלית ומתמטיקה בהתאם לחוק המדינה".

לפי הדו"ח ארבע מהישיבות "היו נחרצות שלא לספק חינוך שווה ערך באופן מהותי" כפי שנקבע בחוק מדינת ניו יורק. הדו"ח התבסס על ביקור אחד לפחות בכל ישיבה וביקורות על תוכניות הלימודים שלו.

משרד החינוך המליץ שהחינוך שנותנים 14 בתי הספר האחרים יוכרז כ"לא שווה ערך באופן מהותי" על ידי מדינת ניו יורק.

משרד החינוך מסר שאנשי המשרד יעבדו עם בתי הישיבות הנחושות שלא לעמוד בדרישות כדי "לגבש וליישם תוכנית שתעמוד בתקני החינוך של המדינה". 

ממשרד החינוך נמסר בהצהרה כי "רוב בתי הספר עבדו עם המחלקה אך חלקם לא שיתפו פעולה עם הביקורת, המטרה שלנו היא לחנך ילדים, לא להעניש מבוגרים". ההודעה מטעם משרד החינוך מגיעה על רקע כתבות מגמתיות שהתפרסמו לאחרונה בתקשורת בניו יורק נגד ישיבות, כתבות מלאות בהכפשה ובשקרים נגד החינוך החרדי.

החקירה נגד הישיבות נפתחה לאחר קבוצת בוגרי ישיבות ש'שנו ופרשו' התלוננו כי המוסדות אינם מלמדים מקצועות חילוניים ו"זה פוגע בתלמידים כשהם יוצאים לשוק העבודה". ראשי ומנהלי החינוך החרדי טענו כי הביקורת של המשרד היא רדיפה עקב הלשנה, וכי התלמידים יוצאים עם כל הכלים שהם צריכים כשהם מגיעים לשוק העבודה.

אחד המנהלים של ישיבה חסידית אמר ל'בחדרי חרדים': "הלוואי ומשרד החינוך היה בודק מה קורה באמת בחינוך הכללי בניו יורק, אולי היה פחות פשע בעיר מצד בוגרי המערכת הכללית".

ארה"ב ישיבות משרד החינוך

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד