כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
אחרי שלפיד הציע למכור

מה יעלה בגורל מטוס ראש הממשלה? יש חדש

אחרי שיאיר לפיד כראש ממשלה חליפי וכשר חוץ הציע למכור אותו, מטוס 'כנף ציון' צפוי להתחיל לשמש את ראש הממשלה בנימין נתניהו עוד השנה. כך מגלה יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית יאיר כץ 

מה יעלה בגורל מטוס ראש הממשלה? יש חדש
מטוס ראש הממשלה צילום: Avshalom Shoshoni/Flash90

יו"ר ועד עובדי התעשייה האווירית, יאיר כץ, בנו של השר חיים כץ, מתייחס למצבו של מטוס ראש הממשלה 'כנף ציון'. ובישר כי "המטוס ימריא עוד השנה מחוץ לגבולות המדינה, ייתכן שעם ראש הממשלה לחו"ל".

כץ הוסיף וטען: "זו אחת העוולות הגדולות של ממשלת ישראל שכנף ציון לא טס. החשש לדבריה של הממשלה הנוכחית שלא רצתה להכניס עוד "קסם למדורה. עלות המטוס 40 מיליון דולר ולא כפי שפורסם 700 מיליון שקלים".

על הרפורמה במערכת המשפט אמר יאיר כץ, "יש להגיע להסכמה ולא כולם בליכוד מסכימים עם לוין. אני קורא לראש הממשלה להגיע להסכמות. אני איש ליכוד ואגלה לכם סוד קטן גם בתוך המפלגה הזאת יש כאלה אומרים 'מה הוא צריך את זה'".

לפני שנתיים בדיוק ב-5.7.2021 דווח כי חודשים ספורים לפני הכשרת מטוס 'כנף ציון' לטיסה, ראש הממשלה החליפי ושר החוץ דאז בממשלת בנט - יאיר לפיד, שהתנגד בעבר למיזם ה'אייר פורס 1' הישראלי, הציע שלא להתחיל להשתמש במטוס ולהציע אותו למכירה. אולם מערכת הביטחון הביעה התנגדות תקיפה למכירת המטוס והמליצה להשתמש בו. במערכת הביטחון הסבירו כי יש חשיבות להטסת ראש הממשלה במטוס עם מערכות מיגון מתקדמות ומערכות קשר שיאפשרו לו להמשיך בניהול ענייני המדינה מהשמיים. כמו כן נטען שבמטוס הותקנו מערכות מתקדמות שלא ניתן למכור לגורם זר. 

כנף ציון מטוס ראש הממשלה יאיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד