כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
"כל כך מגניב"

מתנת הפרידה של שר החוץ לשגריר ארה"ב הפורש

שגריר ארה"ב בישראל טום ניידס שיסיים בעוד שבועיים את תפקידו קיבל משר החוץ אלי כהן מתנת פרידה מקורית - דרכון דיפלומט ישראלי | המפגש תועד וכך הגיב השגריר

מתנת הפרידה של שר החוץ לשגריר ארה"ב הפורש
טום ניידס ואלי כהן צילום: מתוך שידורי ערוץ 12

בעוד שבועיים צפוי שגריר ארצות הברית בישראל, טום ניידס לסיים את תפקידו ולהמריא חזרה לארצו לאחר שהודיע לפני כחודשיים על כוונתו לסיים את תפקידו מוקדם מהצפוי בטענה שהגעגועים למשפחתו חזקים ממנו.

לקראת עזיבתו את התפקיד נפגש ניידס בשבוע שעבר עם שר החוץ אלי כהן שהעניק לו מתנת פרידה ייחודית - דרכון דיפלומט ישראלי. מעמד שתועד לעיני מצלמות 'ערוץ 12' במסגרת כתבת סיום תפקידו של השגריר שגם מתראיין ומספק הצצה נדירה לסדר יומו ופועלו של שגריר ארצות הברית.

בתיעוד נראה ניידס, נרגש ואומר: "זה כל כך מגניב אחי. זה הדבר הכי טוב שאי פעם קיבלתי".

מתנת הפרידה של אלי כהן לתום ניידס

תומאס ריצ'רד (טום) ניידס, יהודי בן 62, נע כל חייו הבוגרים על הציר שבין עסקים לפוליטיקה. הוא נשוי לווירג'יניה קרפנטר, בכירה ברשת CNN, ולזוג שני ילדים. יש לו קשרים אישיים עם צמרת המפלגה הדמוקרטית, ובכללה הנשיא הקודם ברק אובמה והנשיא הנוכחי ג'ו ביידן. "בסוף אני ילד יהודי ממינסוטה, שייצג את ארה"ב בישראל. האם יש דבר גדול מזה? זה היה תפקיד בלתי ייאמן", הוא אומר בראיון סיכום קדנציה לאריאל כהנא ב'ישראל היום'.

ניידס עוזב את תפקידו בתקופה המתוחה ביותר שידעו יחסי ארה"ב וישראל, עם זאת בראיון ל'ישראל היום', אמר: "לא אני זה שידרג את עצמי, אבל אני חושב שעשיתי עבודה די טובה. הנשיא אמר לי שיש לנו קשר בלתי ניתן לניתוק עם ישראל, ו'אל תהרוס אותו במשמרת שלך'. אז נשארו לי שבועיים, ועוד לא הרסתי אותו אז אני בסדר. עבדתי עם שלושה ראשי ממשלה בשלוש שנים. זו לא היתה תקופה קלה. היו לי שלושה שרי ביטחון וכמה שרי חוץ. אני חושב שאני מסתדר עם אנשים. אכפת לי ממערכת היחסים הזו, גם אם אני לא תמיד מסכים. אני לא אומר דברים שליליים, אלא מנסה לעשות זאת בדרך חיובית".

למרות שנתניהו עדיין לא הוזמן לבית הלבן מעל 180 יום מאז הושבע לתפקידו, ניידס אומר בראיון: "לכל מערכת יחסים יש עליות ומורדות, אבל המציאות היא שהיחסים של ארה"ב וישראל איתנים כסלע".

פרידה מתנה אלי כהן תומאס ניידס דיפלומט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד