כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
הסוללה הושמדה

בתגובה לירי הטיל ששרידיו אותרו ברהט: צה"ל תקף בסוריה

צה"ל תקף מספר מטרות בשטח סוריה בתגובה לירי הנ"מ לעבר שטח ישראל | במהלך התקיפה השמיד חיל האוויר בסוללה ממנה שוגר טיל הנ"מ

בתגובה לירי הטיל ששרידיו אותרו ברהט: צה"ל תקף בסוריה
שרידי הטיל שאותרו ברהט צילום: לפי סעיף 27א

מטוסי קרב תקפו הלילה סוללת את סוללת הנ״מ בשטח סוריה, ממנה שוגר הטיל שחלקיו אותרו הלילה בעיר רהט. "זאת בתגובה לשיגור טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח מדינת ישראל מוקדם יותר הלילה. בנוסף תקפו המטוסים מטרות נוספות במרחב", מסר דובר צה"ל.

מתחקור ראשוני עולה כי הטיל ששוגר הלילה משטח סוריה לשטח ישראל התפוצץ באוויר בשמי הארץ. אין נפגעים ואין הנחיות מיוחדות לעורף.

כזכור, פיצוץ עז נשמע הלילה ברחבי הארץ בשל טיל נ"מ סורי שחדר לשטח ישראל, וככל הנראה התפוצץ באוויר. במקביל, כלי תקשורת בסוריה דיווחו על תקיפה ישראלית באזור העיר חומס. שרידי הטיל אותרו בעיר רהט בנגב.

אזרחים רבים בכל רחבי הארץ דיווחו על שמיעת הפיצוץ. דובר צה"ל עדכן כי זוהה שיגור של טיל נגד מטוסים משטח סוריה לעבר שטח ישראל.

לפי הדיווחים בסוריה, פיצוצים נשמעו בערים טרטוס וחומס בעקבות תקיפה ישראלים. עוד דווח כי מערכות ההגנה האוויריות של צבא סוריה הופעלו והצליחו להפיל חלק מהטילים הישראלים. טרם ברור מה היה יעד התקיפה.

כוחות משטרה וכוחות הנדסה של צה"ל פעלו בעיר רהט בעקבות נפילת שרידי הטיל שנורה משטח סוריה לעבר ישראל, כך הודיעה המשטרה. עד כה לא דווח על נפגעים.

כוחות המשטרה והביטחון מבודדים את הזירה וסורקים אחר שרידי נפץ, על מנת להבטיח את שלום התושבים המתגוררים בבתים הסמוכים. המשטרה קוראת להישמע להנחיות כוחות הביטחון בשטח ולהימנע מהגעה לזירות.

סוריה צה"ל רהט

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד