כ"א תמוז התשפ"ד
27.07.2024
הקו האדום

בשורה לנוסעים: הרכבת הקלה בגוש דן תופעל בקרוב ממש

הקו האדום של הרכבת הקלה בגוש דן קיבל את האישור של החברה הגרמנית "טוב ריינלנד אינטר טראפיק" וע"פ הערכות, הרכבת תתחיל לפעול כחודש מהיום | הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים

בשורה לנוסעים: הרכבת הקלה בגוש דן תופעל בקרוב ממש
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: באדיבות המצלם

הקו האדום של הרכבת הקלה קיבל את כל האישורים הבטיחותיים מחברות הבקרה הבינלאומיות. 

בעקבות האישורים הרכבת הקלה צפויה להתחיל לפעול כבר החודש, זאת ע"פ "גורמים במשרד התחבורה". במסמך נכתב האישורים הוענקו לנת"ע ביום חמישי, ובמסמך הרשמי נכתב כי "הפרויקט מתקדם היטב ומתכונן להפעלה, בהתבסס על התוצאות האחרונות אנו סבורים שניתן יהיה להפעיל את הקו בחודש יולי 2023" עוד נכתב כי "הצהרה זו מתייחסת גם לבלימות החירום ולענייני הבטיחות בפרויקט".

יש לציין כי עדיין לא מדובר ב"חותמת הסופית" מבחינה פרוצדורלית אלא בהודעה על כך שהיא תגיע וכי זו אמורה להגיע בקרוב. הקו האדום ייפתח לפעילות מלאה רק לאחר שמשרד התחבורה ושרת התחבורה ייתנו לכך אור ירוק סופי.

הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. אורך הקו 24 ק"מ, כמחצית ממנו עובר במנהרה מתחת לפני הקרקע. עלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל.

כזכור, פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה התעכב כמה פעמים בשנים האחרונות. העבודות על הקו האדום החלו כבר בשנת 2015 עם פיצוץ גשר מעריב, מאז נדחה מועד הפתיחה מסוף אוקטובר בשנת 2021 לנובמבר 2022. לאחר מכן, התכנון היה לפתוח את הקו ברבעון הראשון של השנה, מה שגם לא קרה. שרת התחבורה מירי רגב נקבה בתאריך נוסף - פתיחת הקו ביום העצמאות – מה שגם לא יצא אל הפועל.

 

רכבת קלה פקקים נוסעים נהגים גוש דן הרכבת הקלה בגוש דן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד