י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקלות במשרד התחבורה

האם היבוא האישי של הרכבים יהפוך קל יותר?

הקלות של משרד התחבורה יסדירו את תחום היבוא האישי לארבע השנים הבאות

האם היבוא האישי של הרכבים יהפוך קל יותר?
הונדה אודיסי - זמינה בישראל רק ביבוא זעיר צילום: הונדה

משרד התחבורה נערך לקראת הארכה של תקנה אשר מאפשרת לייבא לארץ רכב משומש והתקנה הזו תאפשר יבוא של רכב משומש גם בעתיד הרחוק.

מי שמעוניין כיום לרכוש רכבים כמו טויוטה סיינה והונדה  אודיסי, שניהם מיועדים להובלת שישה עד שמונה נוסעים בנוחות, יודע היטב שיבואני הרכב הגדולים והוותיקים שפועלים בישראל אינם מייבאים אותם לישראל בצורה סדירה , ולכן אפשר לייבא את הרכבים האלה לישראל רק ביבוא אישי (שנקרא גם יבוא זעיר), או יבוא מקביל.


טויוטה סיינה - מבוקשת מאוד • קרדיט: טויוטה

לטובת מי שאינו מכיר את שיטות היבוא של מדינת ישראל , כיום אפשר לרכוש בישראל רכב באחת משלוש דרכים: דרך יבואניהרכב הגדולים אשר קונים את המכוניות ישר מהיצרן מהמפעל, דרך היבואנים המקבילים אשר קונים את המכוניות מסוכנויות של מכירת רכב חדש בחוץ לארץ או דרך יבואנים זעירים, מה שפעם היה נקרא "יבוא מקביל". מכיוון שליבואן זעיר יש מגבלה של יבוא ומותר לו לייבא רק עד 20 מכוניות בשנה, מדינת ישראל קבעה לפני מעל ארבע שנים במסגרת "חוק רישוי רכב" שהיבואן הזעיר יכול לייבא גם רכב משומש. אבל לסיפור הזה יש קאצ': אסור שהמכונית תהיה ישנה מדי ולכן מותר לייבא רק רכב שלא עברה שנה מאז שיוצר ועד שנכנס לארץ, כלומר מהיום שהרכב הזה יוצר, עלה על הכביש אצל הלקוח הראשון שקנה אותו באמריקה או אירופה, נמכר ואז נשלח לישראל באוניה, אסור שתעבור מעל שנה.

עקרונית הוראת השעה בנושא הזה פגה לפני ארבעה חודשים ודאז הודיעו במשרד התחבורה שהמשרד פועל לתקן את הבעיה שנוצרה, אבל בסופו של דבר אחרי דיונים בכנסת נקבע שההארכה תהיה תקפה רק לחצי שנה, משמע היא אמורה היתה להסתיים בעוד חודשיים. אבל כעת המסמכים שמשרד התחבורה הגיש לחקיקה (בהנחה שזו תעבור בלי בעיות בקרוב) קובעים כי התוקף של ההיתר לייבא מכוניות שגילן הוא עד שנה יוארך לעוד ארבע שנים שלמות.

יבוא אישי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד