כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הפרוטה אינה מצויה

מחזות קורעי לב ב'שבעה' של יתומי הגב' מירב רצון

עוד חודשיים בר המצווה של הבן – אימו המנוחה הספיקה להזמין לו אולם לחגיגה, לפני שהחלה לאבד את ההכרה • הבית ריק, הפרוטה אינה מצויה, והמשפחה זקוקה לעזרה דחופה • המנחמים בבית המשפחה יוצאים מזועזעים, בזה אחד זה

מחזות קורעי לב ב'שבעה' של יתומי הגב' מירב רצון
הר' ארז רצון נפרד מאשתו ע"ה בדמעות צילום: נועם אליהו ידיעות בני ברק

פטירתה של הגב' מירב רצון לאחר שהמחלה הנוראה התפשטה בגופה, הותירה חור ענק בלבם של תושבי קרית הרצוג בבני ברק.

"היא היתה מכניסה אווירה בכל האזור", אומרת אחתה שכנות בקול דומע, "סוג של השכנה הזאת שתמיד יודעת לתת עצה טובה ומחמאה במקום שהו היא היתה כל כך חסרה. זה שהיא נפטרה זאת מכה כואבת לכולנו, אבל כמובן שמבחינת המשפחה שלה זאת טרגדיה נוראה, אני לא יודעת איך הם יצאו מזה".

לתרומה הקליקו כאן>>>

גם לאחר שכבר ידעה שנותרו לה כנראה חודשים ספורים לחיות, מירב ע"ה לא מיהרה לספר על כך. היא העדיפה שהילדים יוכלו להתרכז בלימודים כמה שבועות נוספים, שלא יצטרכו להסיח דעת מהלימוד בגלל הדאגה והחשש.

היא המשיכה את שגרת החיים כאילו לא אירע דבר, היתה משתדלת לאפות יותר עבור הילד הגדול שלומד בישיבה, להעניק לה כמה שיותר אהבת אם, כל עוד היא יכולה. היא הזמינה את האולם עבור בר המצווה של הילד שייכנס בנועם עול תורה ומצוות בעוד חושיים, וקיוותה בכל לבה שתזכה להשתתף בבר המצווה, ולמחוא כף בהנאה כשישירו לו לאחר שיאמר את הדרשה...

"היא לא תזכה לכך", מתייפחת השכנה, "הוא יחגוג את הבר מצווה כנער יתום. בלי אמא. במקום שהיא תעמוד שם ותמחא כך, הוא יגיד קדיש לעילוי נשמתה, והיא תתעלה בגנזי מרומים".

השכנה מספרת שעם פטירתה של מירב ע"ה, נחשף המצב הכלכלי של המשפחה: "תמיד ידענו שהם לא עשירים גדולים, בלשון המעטה", היא אומרת. "הצענו עזרה מדי פעם, אבל הם סירבו בתוקף, גם היא וגם בעלה הרב ארז שליט"א, יהודי צדיק שאין לו בעולמו אלא לימוד תורה.

"אבל בשבעה אנשים נכנסים, מסתובבים בבית, ורואים מה המצב. מה אני אגיד, זה מחריד. איך אפשר לחיות ככה? הם תמיד היו שמחים מטופחים, לא יכולת בכלל לנחש שהם ככה סובלים מעוני.

"אבל זה רק בזכות האישיות המיוחדת שלה. עכשיו היא לא נמצאת כאן כדי לשמח אותם ולהשרות את האווירה המיוחדת שהיא ידעה להשרות. אסור לתת למצב הזה להימשך, כל עם ישראל חייב להתגייס כדי לעזור להם. זה מצב בלתי אפשרי. אני כבר תרמתי סכום, לאחר התייעצות עם בעלי, ואנחנו נתרום עוד בעזרת ה', אבל מכמה שכנים לא נצליח להרים פה קרן רצינית של עזרה וסיוע, צריכים פה עסקנים שיידעו לגייס תרומות מכל הארץ, כי אם לא, המשפחה הזאת תלך לאבדון ה' ישמור".

עקב המצב הקשה, ידידי המשפחה נערכים לגייס לפחות את עלות הארוחות למשפחה בת 7 הנפשות. עלות ארוחת צהרים אחת בחודש היא 150 ₪ ( ₪ 1800 לשנה). ארוחת בוקר אחת בחודש היא 70 ₪ (840 ₪ לשנה). עלות ארוחת ערב אחת בחודש היא 70 ₪ (840 ₪ לשנה) ועלות סעודת שבת אחת בחודש היא 450 ₪, או 5400 ₪ לשנה.

לתרומה הקליקו כאן>>>

רצון קופת העיר

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד