כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
לקראת בין הזמנים

גם השנה: יוסדר חוף נוסף לרחצה בהפרדה בחוף גולן

מזה כשלוש שנים במימון משרד הפנים האחראי על החופים בישראל, מסדיר איגוד ערים כינרת את מקטע 13 בחוף גולן, לתקופת 'בין הזמנים' כחוף רחצה בהפרדה. גם השנה אישרה מועצת איגוד ערים כינרת את ההסדרה. השר ארבל: "ממשיכים את המסורת"

גם השנה: יוסדר חוף נוסף לרחצה בהפרדה בחוף גולן
אילוסטרציה צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90

בתקופת 'בין הזמנים' יוצא הציבור החרדי לחופשת תלמידי הישיבות. מזה כשלוש שנים במימון משרד הפנים האחראי על החופים בישראל, מסדיר איגוד ערים כינרת את מקטע 13 בחוף גולן, לתקופת 'בין הזמנים' כחוף רחצה בהפרדה, על מנת לתת מענה הולם לרחצה בטוחה בחופים זמינים ונגישים עבור הציבור הדתי והחרדי וכתוספת לחוף כינר המופרד לאורך כל השנה.

גם השנה אישרה מועצת איגוד ערים כינרת את ההסדרה, שתיכנס לתוקף החל מיום שישי ה-28.7.23 ועד יום חמישי ה-17.8.23 (כולל).

בחוף גולן של איגוד ערים כינרת יוסדרו תשתיות זמניות על מנת לאפשר רחצה בהפרדה במקטע חוף נוסף על זה הקיים בחוף כינר. החוף הנפרד הנוסף, יוקצה לציבור החרדי בפרט ולכל אזרח בכלל, שירצה לרחוץ בחוף מופרד, בהתאם להנחיות ההפרדה.

הסדרת החוף אושרה במועצת איגוד ערים כינרת וזאת עקב מחסור בחופים נפרדים זמינים לציבור הדתי והחרדי בסובב כינרת בתקופה זו של השנה. ההפרדה בחוף תתקיים לתקופה מוגבלת של 'בין הזמנים', בין התאריכים 28.7.23 ועד 17.8.23.

בין התאריכים 15-27.8.23 ייסגר חוף גולן לכניסת ורחצת נופשים וזאת עקב עבודות ההסדרה אשר יערכו במקום.

כל חופי איגוד ערים כינרת הינם חופים שקטים, בהם אסורה השמעת מוסיקה ושימוש במגברים. האיגוד קורא לנופשים בחופים להישמע להוראות המצילים וצוות החופים, לרחוץ רק בחופים מוכרזים בהם קיימים שירותי הצלה, להקפיד על שמירה אקטיבית על הילדים בחוף ובמים, לא להיכנס למים עם אביזרי ציפה (מזרונים, אבובים וכד') עקב סכנת היסחפות, לשתות הרבה מים, לחבוש כובעים, וכן להשליך את האשפה לפחים המיועדים לכך.

הכניסה לחוף הנפרד בגולן הינה דרך חניון חוף דוגית, החולק עם חוף גולן חניון משותף. (יש לשים ב- waze חוף דוגית להגעה לחניון דוגית).

שר הפנים משה ארבל אמר: "ממשיכים את המסורת של הקצאת חוף נפרד נוסף באזור הכנרת עבור משפחות וצעירים רבים, דתיים מסורתיים וחרדים, שיוצאים לנפוש בחודשי הקיץ, ובעיקר בתקופת 'בין הזמנים'. חשוב לאפשר לכל המגזרים ליהנות ממשאבי הטבע של ארץ ישראל תוך שמירה על אורחות חייהם ומבלי לפגוע בזכויות הזולת. אני קורא לכל הרוחצים להתנהל באחריות ולא להיכנס למים, בחוף ללא מציל. שמרו על חייכם ועל חיי קרוביכם. שתהיה עונת רחצה בטוחה ומהנה".

שר הפנים משה ארבל. קרדיט. גדעון שרון לע"מ

עידן גרינבאום, יו"ר איגוד ערים כינרת אמר: "באיגוד ערוכים לקבלת הקהל הרב הצפוי בתקופת הקיץ ו'בין הזמנים'. כחלק מההיערכות יתוגברו שירותי ההצלה וכוחות השיטור והפיקוח בחופי הכינרת, בשיתוף פעולה מלא עם משטרת ישראל והשיטור הימי. כמו כן, יפעל מוקד מצלמות האבטחה, המשדרות מכלל החופים לאורך כל היממה בכדי לדאוג לביטחון הנופשים".

 

משה ארבל חוף ים בין הזמנים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד