כ"ז ניסן התשפ"ד
05.05.2024

הקמת עסק חדש - מה חשוב לבדוק ולהכין

כל עסק זקוק לחשיפה ולפרסום עם כניסתו לשוק. יחד עם זאת בחברה החרדית הגישה לעולמות הדיגיטל נמוכה. עסקים בבעלות חרדית-דתית אינם נחשפים לפרסומים כלכליים, אינם שותפים למעגלי נטוורקינג או לרשתות החברתיות ולא לכולם יש השכלה אקדמית קודמת. לכן לא כל העסקים במגזר מודעים לכל הכלים והתוכניות שמשרדי הממשלה מובילים לקידום וסיוע לעסקים

הקמת עסק חדש - מה חשוב לבדוק ולהכין
הקמת עסק חדש צילום: freepik

ההחלטה על פתיחת עסק עצמאי מאוד מרגשת, אך מלווה בלא מעט אתגרים שחשוב להכיר, כדי לעלות על הדרך להצלחה. בניגוד לעבודה כשכירים בשוק העבודה, עולם העסקים והיזמות אינו דורש תנאי סף או ידע אקדמי קודם, ולכן הוא מציע קרקע פורה לאוכלוסיית המגזר החרדי דתי לצמוח, להתפתח ולהגדיל את אפשרויות התעסוקה.

יחד עם זאת, עסקים במגזר החרדי/דתי מתמודדים עם אתגרים ייחודיים משל עצמם, מה שלא פעם דורש מענה מיוחד ומותאם, כל שכן היכרות עם כל שחשוב לבדוק ולדעת.

היכרות עם עולם הדיגיטל ופיתוח אסטרטגיית שיווק מנצחת

כל עסק זקוק לחשיפה ולפרסום עם כניסתו לשוק. יחד עם זאת בחברה החרדית הגישה לעולמות הדיגיטל נמוכה. עסקים בבעלות חרדית-דתית אינם נחשפים לפרסומים כלכליים, אינם שותפים למעגלי נטוורקינג או לרשתות החברתיות ולא לכולם יש השכלה אקדמית קודמת. לכן לא כל העסקים במגזר מודעים לכל הכלים והתוכניות שמשרדי הממשלה מובילים לקידום וסיוע לעסקים.

כתוצאה מכך, אחוז ניכר מבעלי העסקים החרדים לא מקבלים סיוע עסקי או מקצועי, שכן לא תמיד מודעים ומכירים את אפשרויות הסיוע העומדות לרשותם, ואף לא מפרסמים את העסק על ידי אמצעים דיגיטליים.

אם ברצונכם להקים עסק ולהגיע לפלח שוק רחב יותר, עליכם להכין אסטרטגיית שיווק חובקת כל אשר פונה לקהל היעד הפוטנציאלי. במידה ופונים לפלח השוק החרדי, הרי שאמצעים מסורתיים יהיו בחירה נבונה יותר, אבל אם פונים גם לשוק הלא חרדי, יש לפרסם בפלטפורמות דיגיטליות, ולשם כך מומלץ להיעזר בכלים שעומדים לרשותכם או באנשי המקצוע המתאימים.

מעבר לכך, מכיוון שכל עסק בתחילת דרכו זקוק למימון, כן כדאי להיחשף לפרסומים כלכליים או להכיר את כל מענקי הסיוע שניתן לקבל מגופים שונים. לכן עשו את שיעורי הבית שלכם, רכשו ידע והכירו את הכלים שיכולים לתרום לצמיחת העסק, לרבות להתנהלותכם העסקית.

התייעצו עם אנשי מקצוע בתחום ומחוצה לו

אוכלוסייה מהמגזר החרדתי דתי לא תמיד מכירה את המגזר העסקי על בוריו, ולעיתים ערכים כמו הכרת הטוב והסתפקות במועט יכולים להוביל לכך שבעלי עסקים רבים אינם מודעים לכך שבכוחם להרוויח יותר ולצמוח עם העסק שלהם, או לקבל ייעוץ וכלים שיעזרו לאורך הקמת העסק וניהולו.

כדי להגדיל את המוטיבציה ולאפשר לעצמכם לצמוח, לפני הקמת עסק כדאי לפנות למאמן עסקי לפתיחת עסק אשר יכול ללוות אתכם לאורך התהליך, ולספק לכם את הכלים החסרים שיכולים לתרום לכם המון. מאמן עסקי לפתיחת עסק יכול לסייע לכם לכתוב תכנית עסקית, להתאים את התכנית שלכם לשוק החרדי או לכל שוק אחר אליו אתם פונים, לעזור לכם להגדיר יעדים, לנתח את השוק, להכיר את המתחרים בתחום ולהפוך את כל התהליך להרבה יותר פשוט. בעזרת מאמן עסקי מקצועי שיש לו ניסיון קודם עם עסקים בבעלות חרדית/דתית תוכלו להתמלא במוטיבציה, להבין אילו חסמים כלכליים וחברתיים עומדים בפניכם, לרכוש את כל המיומנויות הנדרשות בעת פתיחת עסק חדש ולהשתלב בשוק העבודה בצורה הרבה יותר אפקטיבית.

הכירו את קהל היעד

אופייה של החברה החרדית לא פעם מגביל את קהל היעד הפוטנציאלי של העסק החדש. רוב העסקים החרדים פונים לקהל היעד החרדי, ולא ללקוחות מהחברה הכללית, מה שמקטין את פעילותם העסקית. יש לציין שעסקים קטנים ובינוניים הם מנוע של צמיחה, בזכותם יש יותר מקומות תעסוקה, הם תורמים להגדלת ההכנסות של רשויות, מספקים מענה לצרכיהן של קהילות מגוונות ויש עוד המון סיבות לתמוך בהם. עסקים בבעלות חרדית אשר יקדישו את הזמן ללמוד ולרכוש מיומנויות בתחום היזמי עסקי, יוכלו להקים עסק מצליח, גם ללא לימודים אקדמאיים או תעודת בגרות, מה שפותח פתח לעולם שלם של אפשרויות והזדמנויות עסקיות מרגשות שרק יקדמו אתכם.

לכן אם אתם חושבים לפתוח עסק כדי לשפר את איכות החיים אך אין לכם ניסיון קודם או היכרות עם התחום, השקעה באימון עסקי יכולה לתרום לכם המון, ולסייע לכם לעבור את המשוכה הראשונית, בדרך להצלחה.

פתיחת עסק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד