כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
השבוע השני לעדות

מילצ'ן: נתניהו ורעייתו מעולם לא התלוננו כשלא הבאתי מתנות

עדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן בתיק המתנות נכנסת היום אל השבוע השני שלה בברייטון שבאנגליה | רעיית ראש הממשלה נוכחת באולם | רה"מ הגיע לאולם בית המשפט בירושלים | חדד שאל את מילצ'ן אם בני הזוג נתניהו כעסו כשלא הביא סיגרים או שמפניות, זה השיב בשלילה

מילצ'ן: נתניהו ורעייתו מעולם לא התלוננו כשלא הבאתי מתנות
ארנון מילצ'ן מעיד צילום: Alex Kolomoisky/POOL

היום (ראשון) החל השבוע השני לעדותו של המיליארדר ארנון מילצ'ן באנגליה. החקירה הנגדית על ידי צוות ההגנה של ראש הממשלה בנימין נתניהו, בראשותו של עו"ד עמית חדד. אשת ראש הממשלה נוכחת אף היא באולם. מילצ'ן השיב לשאלתו של הפרקליט ואמר כי הזוג נתניהו מעולם לא התלונן כשלא הביא מתנות.

ברקע הדברים, הסערה שהתחוללה לאחר שפרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, התייחס במהלך סוף השבוע להמלצה של השופטים במשפט נתניהו מהפרקליטות למשוך את עבירת השוחד בתיק 4000 ותקף זאת בחריפות רבה. "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע. השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה 'תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000'. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר".

עו"ד עמית חדד שואל את מילצ'ן אודות 'ערוץ 10' אותו רכש לפני כעשור. על פי כתב האישום שהוגש בתיק 1000, בתמורה למתנות שקיבל, נתניהו סייע בהשגת ויזה לארה"ב, פטור ממס ומהלכים רגולטוריים שעשויים היו להיטיב עם מילצ'ן, שלא יצאו לפועל.

עמית חדד: "מהשלב שאתה לא משקיע יותר בארץ, מבחינתך אתה לא נמצא יותר בארץ?"

מילצ'ן: לא נמצא-כן נמצא. בעל חוב פסיבי.

חדד: מהשלב הזה אין לך אפילו נציג בדירקטוריון בארץ.

בשלה זה חדד עובר לחקור את מילצ'ן בנוגע לחוק שיגביל את גובה העמלות שגובים משרדי הפרסום מאמצעי התקשורת.

חדד: אתה אומר שבלי קשר אליך, לשלדון או לנוני, נתניהו אומר לך לפני שהיה ראש ממשלה שהוא חושב שיש כשל שוק בכל מה שקשור לעמלות?

מילצ'ן: כן.

חדד: רק שנבין. אומר נתניהו בחקירה שלו: "זה ב-DNA שלי. זה דבר לא נכון. זה דבר שהוא כשל שוק. אני לא רוצה להגיד דבר נפשע". אם אני מסכם את העניין, אם אני מדבר על 2009, אז השיחה היא שיחה כללית על כשל שוק, כבר אין לך עניין אישי באותו זמן, זה סוג של אקמול בריב בין שלדון לנוני.

חדד: מעולם לא הסתרתם את החברות ביניכם, וגם הקשר עם הגברת נתניהו, נכון?

מילצ'ן: נכון. לא התחבאנו.

חדד: הרבה אנשים ידעו שאתה מתארח בבלפור ושבני הזוג נתניהו מתארחים אצלך בבית ינאי.

עו"ד חדד ממשיך ושואל את מילצ'ן על המתנות.

חדד: אתה ובני הזוג נתניהו הפכתם לחברים קרובים עוד כשראש הממשלה היה אדם פרטי?

מילצ'ן: נכון.

חדד שואל את מילצ'ן אם נתניהו כעס עליו למה לא הביא לו סיגר, ומילצ'ן השיב: "לא היה דבר כזה". מילצ'ן אמר שגם רעיית ראש הממשלה שרה נתניהו לא כעסה כאשר הוא לא הביא שמפניות. "אין חיה כזאת", אמר מילצ'ן בתשובה לשאלה אם שרה נתניהו כעסה או אמרה "למה לא הבאת ורודים".

חדד שאל אם כשלא היו סיגרים נתניהו דרש וויסקי, ומילצ'ן השיב: "נכון".

חדד: הוא לא דרש שום דבר אחר.

מילצ'ן: נכון.

עו"ד חדד שאל את מילצ'ן על הכעסים שלו לאחר החקירות בעניין המתנות. "בני הזוג נתניהו הביאו כל הזמן ייעוץ משפטי שמותר לתת מתנות. הוא אמר שבדק ואין בעיה, ואז פתאום אתה מוצא עצמך בחקירה?", שאל חדד.

מילצ'ן השיב: "נכון", ואישר שנתניהו אמר לו שיש לו חוות דעת משפטית שמאפשרת את המשך העברת הסיגרים והשמפניות.

התובעת ליאת בן ארי כעסה - וקטעה את חדד באומרה: "חברי יודע שמה שנאמר למילצ'ן הוא לא אמת מלאה. היועץ המשפטי לממשלה לא נתן אישור כזה".

ארנון מילצ'ן נתניהו תיק 1000

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 4 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד