י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
בצל המתקפות

יו"ר הקואליציה לחיות: "מצופה שתצאי להגנת השופטים"

יו"ר הקואליציה אופיר כץ פנה במכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בבקשה לגבות ולהגן על השופטים מפני המתקפות על אמירתם בנוגע לעבירת השוחד בתיק 4000. כ"ץ: "גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק"

יו"ר הקואליציה לחיות: "מצופה שתצאי להגנת השופטים"
אופיר כץ צילום: ערוץ כנסת

יו"ר הקואליציה אופיר כץ פנה היום (ראשון) במכתב לנשיאת בית המשפט העליון, השופטת אסתר חיות, בבקשה לגבות ולהגן על השופטים במשפט נתניהו מפני המתקפות על דבריהם בנוגע לעבירת השוחד בתיק 4000.

כץ כתב במכתב: "בתקופה האחרונה אנו עדים להשתלחויות בוטות כלפי שופטים בעקבות החלטות שיפוטית שניתנות על ידם. השתלחויות אלה מכוונות לגופם של שופטים באופן אישי ודבר אין להם עם ביקורת לגיטימית המכוונת לגופם של דברים".

כץ הוסיף: "מציאות זו אמורה להטריד מאוד את כל מי שעצמאותה ומעמדה של הרשות השופטת יקרים לליבו. כמי שחרטה על דגלה להגן ולשמור על מערכת המשפט, והתבטאה בעבר בצורה נחרצת, במילים המצוטטות בפתיחת מכתבי, מצופה שתצאי להגנת השופטים העוברים את המתקפה החריפה בשל החלטתם השיפוטית.

עוד כתב: "את העומדת בראש הרשות השופטת, וניצבת בחזית אל מול כל מתקפה ואלימות כלפי שופטים. גיבוי לשופטים וגינוי מצדך למתקפה, לא משנה על ידי איזה צד במפה הפוליטית היא נעשתה, יסייע לביסוס אמון הציבור במערכת אותה את מובילה, אמון שחשוב לכולנו לחזק.

כזכור, בסוף השבוע באחרון התגברו המתקפות נגד השופטים המשפט נתניהו. כך למשל, פרקליט המדינה לשעבר, משה לדור, התייחס להמלצה של השופטים במשפט נתניהו מהפרקליטות למשוך את עבירת השוחד בתיק 4000 ותקף זאת בחריפות רבה. "מדובר בתקלה חסרת תקדים שאירעה בבית המשפט. זה ממש פיגוע".

לדברי לדור, "השופטים שוחחו עם הנוכחים בחדר במשך רבע שעה, לא יותר, ופנו לנציגת התביעה ואמרו לה 'תשמעי, אנחנו חושבים שבשלב הזה יהיה לכם קושי להוכיח את עבירת השוחד בתיק 4000'. זו התחלה חמורה ומחפירה, תקלה חמורה ביותר".

"השופטים עדיין לא שמעו את העדים", אמר כשביקר את השיחה בין ההרכב לצדדים. לטענת לדור עדות מילצ'ן טובה לפרקליטות: "זה אחד התיקים הפשוטים והמובהקים ביותר".

אסתר חיות תיק 4000 אופיר כץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד