כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
סכנה עולמית

המלחמה באוקראינה נמשכת והחשש לפגיעה בכור הגרעיני מתעצם

נשיא אוקראינה זלנסקי אמר ש"איום רציני" עדיין קיים מעל תחנת הכוח הגרעינית הכבושה על ידי רוסיה | המלחמה נכנסת ליומה ה-495 ולא נראה פתרון באופק

המלחמה באוקראינה נמשכת והחשש לפגיעה בכור הגרעיני מתעצם
הקרב על קייב צילום: Pixabay

רוסיה פתחה בתקיפת מזל"טים במהלך הלילה על קייב לאחר הפסקה של 12 יום, לפי גורם צבאי אוקראיני. בנוסף, הצבא האוקראיני דיווח על עימותים עזים באזור דונייצק בקו החזית, שם אמר שרוסיה צברה כוחות וניסתה להתקדם. הוא כינה את פאתי שלוש הערים - באחמוט, לימן ומרינה - כנקודות עליהן ניטש כרגע הקרב המרכזי בקו החזית. בתוך כך, גורמים רשמיים בדונייצק דיווחו בינתיים שלפחות שלושה אזרחים נהרגו ו-17 נפצעו מהפגזות רוסיות ביום שישי ובלילה בשבת.

נשיא אוקראינה וולודימיר זלנסקי אמר ש"איום רציני" נותר בתחנת הכוח הגרעינית זפוריז'יה הכבושה על ידי רוסיה בדרום אוקראינה וכי מוסקבה "מוכנה תיאורטית" לעורר פיצוץ מקומי במתקן. זלנסקי גם קיים פגישה של בכירי הפיקוד הצבאי של אוקראינה וגורמי האנרגיה האטומית באחד ממפעלי הגרעין המובילים של המדינה בצפון מערב רובנה כדי לדון ב"ביטחון האזורים הצפוניים שלנו".


בזירה הדיפלומטית, ראש ממשלת ספרד, פדרו סאנצ'ס, ביקר בקייב כאות תמיכה מתמשכת של מדריד והאיחוד האירופי במאבקה של אוקראינה נגד הכוחות הרוסיים הפולשים. בשיחה עם סאנצ'ס, אמר זלנסקי כי הוא רוצה שמנהיגי נאט"ו, שיערכו בקרוב פסגה מרכזית בווילנה, יזמינו את אוקראינה להצטרף לאחר המלחמה.

סאנצ'ס, ראש ממשלת ספרד, הודיע ​​כי מדריד תספק עוד נשק כבד לאוקראינה, כולל ארבעה טנקי נמר ונושאי כוח משוריינים, כמו גם בית חולים שדה נייד.
הוא גם אמר שספרד תספק 55 מיליון יורו נוספים (60 מיליון דולר) כדי לסייע בצרכי שיקום. זלנסקי, בינתיים, הביע תסכול על חוסר הבהירות בנוגע לאימונים המערביים של טייסי קרב אוקראינים. לדבריו, בעלות ברית המערב טרם קבעו לוח זמנים לאימון טייסים על מטוסי F-16 מתוצרת ארה"ב למרות הבעת הנכונות שלהם.

רוסיה אוקראינה רוסיה אוקראינה מלחמת אוקראינה רוסיה ספרד דונייצק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד