כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
הפרת סנקציות?

ענקית האנרגיה עדיין סוחרת בגז רוסי למרות ההבטחה להפסיק

ענקית האנרגיה האמריקאית, 'של' עדיין ממדיכה ברכישת גז נוזלי מנמלים הנמצאים בצפון הרחוק ובמזרח הרחוק של רוסיה למרות שהתחייבה להפסיק בשל הסנקציות המוטלות על רוסיה

ענקית האנרגיה עדיין סוחרת בגז רוסי למרות ההבטחה להפסיק
משאית בלוני גז צילום: unsplash

ענקית האנרגיה 'של' עדיין סוחרת בגז רוסי יותר משנה לאחר שהתחייבה לפרוש משוק האנרגיה הרוסי. החברה הייתה מעורבת בכמעט שמינית מיצוא הגז של רוסיה ב-2022. אולג אוסטנקו, יועצו של נשיא אוקראינה ולדימיר זלנסקי, האשים את 'של' בקבלה של "כספי דם".

'של' אמרה שהעסקאות היו תוצאה של "התחייבויות חוזיות ארוכות טווח" ואינן מפרות חוקים או סנקציות. רק ב-9 במאי, מכלית ענקית המסוגלת לשאת יותר מ-160,000 מטרים מעוקבים של גז דחוס לצורה נוזלית - גז טבעי נוזלי - יצאה מנמל סבטה, בחצי האי ימאל בצפון הרחוק של רוסיה. המטען הזה נרכש על ידי 'של' לפני שיצא ליעדו הסופי, הונג קונג.

זהו אחד משמונה מטענים ש'של' קנתה מימאל השנה, על פי נתונים. בשנה שעברה שימשה 'של' 12% מסחר הגז הנישא של רוסיה, והייתה בין חמשת הסוחרים המובילים של גז שמקורו ברוסיה באותה שנה. במרץ 2022, בשבועות שלאחר הפלישה לאוקראינה, 'של' התנצלה על רכישת מטען של נפט רוסי, ואמרה שהיא מתכוונת לסגת מנפט וגז רוסיים.

היא אמרה שהיא תפסיק לקנות נפט רוסי, תמכור את תחנות השירות שלה ועסקים אחרים ברוסיה, מה שהיא עשתה. היא גם סיימה את המיזמים המשותפים שלה עם ענקית האנרגיה הממלכתית גזפרום. והיא אמרה שהיא תתחיל "נסיגה מדורגת ממוצרי נפט רוסיים, גז צינורות ונוזלי". אבל הזהירו שזה יהיה "אתגר מורכב". בנוף, אמרו שם בשנה שעברה שחברת האנרגיה תסגור את כל תחנות השירות שלה ברוסיה. מאז, היא המשיכה לקחת מטענים של גז נוזלי משני נמלים רוסיים, בימאל ואחד בסחלין במזרח הרחוק.

 

אנרגיה נפט רוסיה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד