כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
לקראת הפרטה

השרים נפגשו: האם סאגת סגירת סניפי הדואר תיבלם

שרי האוצר, התקשורת ושת"פ אזורי התכנסו לדיון במשבר הדואר שחווים כל אזרחי ישראל עם סגירת סניפים ושירות לקוי. הוחלט כי הסמכויות לעניין הדואר יועברו לשר קרעי. נשקלת קביעת קריטריונים לפני סגירת סניפי דואר

השרים נפגשו: האם סאגת סגירת סניפי הדואר תיבלם
דואר ישראל צילום: Moshe Shai/Flash90

הדואר מתקדם להפרטה בתקווה לשיפור השירות לציבור הישראלי: שרי התקשורת שלמה קרעי, שר האוצר בצלאל סמוטריץ' והשר לשיתוף פעולה אזורי דוד אמסלם סיכמו היום (ראשון) כי סמכויות צו האינטרסים לעניין הדואר יועברו לשר התקשורת בכדי לקדם את הפרטת הדואר. עוד הוחלט, על פי דרישת שר התקשורת וגורמי המקצוע במשרד, כי בשימוע לרישיון, תישקל קביעת קריטריונים איכותיים לפני סגירת סניפים שיביאו בחשבון את צרכי הפריפריה והשכבות החלשות.

שר התקשורת שלמה קרעי אמר בסיום הישיבה: "אני מחויב להפרטה אך ורק לטובת שיפור השירות לציבור ותוך דאגה לפריפריה ולאוכלוסיות החלשות שנזקקות לשירותי הדואר ובנק הדואר. הוספת קריטריונים איכותיים לרישיון כתנאי לסגירת סניפים, העברת הסמכויות לשר האמון על שירותי הדואר לפני ואחרי ההפרטה, והמשך הליך השימוע להדחת יו"ר החברה במקביל, יבטיח שהחלשים לא ייפגעו ושהליך ההפרטה ייצא לדרך במלוא המרץ לטובת כולנו."

מנכ"ל המשרד (בפועל) מימון (מוני) שמילה מסר כי "המשרד וכל הצוות המקצועי רואה קודם כל את טובת הציבור. משכך, ימשיך את תהליך ההפרטה ובמקביל יוודא שהשירות לציבור לא יפגע. הצוות המקצועי פעל רבות בעבר לקידום ההפרטה וימשיך בע"ה להוביל למימושה על הצד הטוב ביותר".

לפי ההסכמים שהושגו היום, משרד האוצר הבהיר כי אין מניעה מצידו להמשך תהליך השימוע, שבאחריות שר התקשורת והשר לשיתוף פעולה אזורי, להדחת יו"ר הדואר. זאת, בהלימה לעמדת היועץ המשפטי של משרד האוצר אסי מסינג, לפיה אין כל קשר בין תהליך ההפרטה לבין הדחת היו"ר ככל שיוחלט כך ע"י השרים.

כמו כן, כספי הפרישה בסך 400 מיליון שקלים יועברו עוד היום לעובדי חברת הדואר, על מנת לאפשר את מימוש הסכם הפרישה של עובדי הדואר, לאחר שעוכבו התשלומים בימים האחרונים.

בשורה נוספת שהתקבלה בישיבה הינה, שחלק מתקבולי הפרטת הדואר יוזרם בחזרה לחברה לצורכי שיפור השירות, כדי להיטיב עם אזרחי ישראל בכלל ועם הפריפריה בפרט, ויינתן מענה בנושא השיעבודים, כדי שהחברה תוכל לעמוד בהתחייבויות התזרימיות שלה.

דואר ישראל סניף דואר שלמה קרעי משרד התקשורת שר התקשורת

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד