כ"ב ניסן התשפ"ד
30.04.2024
בקרוב אצלינו?

בריטניה: תוספת סמכות לשוטרים כדי למנוע שיבושים ומחאות

צעדים חדשים כוללים מיקוד לפעילים שחוסמים תנועה ופרויקטים גדולים של בנייה בהפגנות ענק הגורמות לשיבושים קשים | בנוסף, קשירה של מפגין לחפץ דומם עלולה לשלוח אותו לחצי שנת מאסר  

בריטניה: תוספת סמכות לשוטרים כדי למנוע שיבושים ומחאות
שוטרים בבריטניה צילום: unsplash

סמכויות חדשות ומורחבות למשטרה הבריטית נכנסו לתוקף, כולל צעדים נגד פעילים שעוצרים את התנועה בכבישים ומונעים עבודות בנייה גדולות ע"י הפגנות. הרשויות גינו שוב ושוב קבוצות מחאה על רקע התחממות כדור הארץ המבקשות להעלות את המודעות לדחיפות של שינויי האקלים על ידי עריכת הפגנות מרובות בכבישים המהירים ובכבישים העמוסים ביותר.

מחאותיהם בשנים האחרונות גרמו לא פעם לשיבושים חמורים לנהגים. החל מהיום (ראשון), למשטרה יהיו סמכויות לפנות בכוח הפגנות. המבקרים טוענים שהחוקים המחמירים מהווים איום על הזכות להפגין, אך גורמים רשמיים בבריטניה אומרים שהצעדים נחוצים כדי לעצור "הפרעה ממיעוט קטן". "לציבור נמאס שחייו מופרעים על ידי מפגינים אנוכיים. המהומה שראינו ברחובות שלנו הייתה שערורייה", אמרה שרת הפנים סואלה ברוורמן.

הרשויות טוענות כי על פי חוק הסדר הציבורי החדש, מפגינים שיימצאו אשמים בחפירת מנהרות תת-קרקעיות כדי לחסום את בנייתן של עבודות תשתית חדשות - עלולים לעמוד בפני שלוש שנות מאסר. כל מי שיימצא אשם בשיבוש פרויקט תחבורה גדול עלול להישלח לכלא עד שישה חודשים.

החוק גם הופך קשירה למפגינים או לאנשים אחרים, חפצים או מבנים, לעבירה פלילית. מאות מפגיני שינויי אקלים נעצרו בשנה שעברה בבריטניה בגין חסימת כבישים וגשרים מרכזיים. פעילים רבים מחו כשהם ישבו באמצע הכבישים או הדביקו את עצמם לרחוב כדי להקשות על פיזורם.

בכוונת המשטרה להילחם בגל של מחאות שבמהלכו פעילים מדביקים את עצמם לציורי מוזיאון מפורסמים או שופכים מרק על יצירות אמנות כדי למשוך את תשומת הלב התקשורתית למטרה שלהם. במשטרה טוענים שהטיפול בהפגנות כרוך בעלות גבוהה והוא מסיט אלפי שוטרים מעבודות אחרות כמו טיפול בפשיעה.

 

משטרת בריטניה הפגנות אלימות מחאות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד