כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
לאחר חודשיים

אחד מאוהלי החיזבאללה שהוצבו בתוך שטח ישראל - פונה

לאחר למעלה מחודשיים בהם הציב ארגון החיזבללה אוהלים בהם שהו חמושיו כל העת - הארגון פינה אחד מהאוהלים מהמובלעת הישראלית | ברקע: ישראל איימה בשימוש בכח

מוצב של חיזבאללה בצפון. אילוסטרציה
מוצב של חיזבאללה בצפון. אילוסטרציה צילום: Basel Awidat/Flash90

לאחר שישראל איימה בשימוש בכוח - אחד האוהלים שהוצבו בעמדה שהקים חיזבאללה בתוך שטחה הריבוני פונה. העמדה, שהוקמה לפני כחודשיים, עומדת כל העת תחת מעקב של כוחות צה"ל. דיווח לגביה הועבר לוועדת החוץ והבטחון של הכנסת לפני כשבועיים, בדיון שנערך עם נציגי הצבא. חיזבאללה מאייש את האוהלים בפעילים חמושים, ששוהים במקום מול חיילי צה"ל בתוך שטחה הריבוני של מדינת ישראל.

ישראל איימה כי אם הסוגייה לא תיפתר בעזרת צבא לבנון בדרך דיפלומטית, הפעילים יפונו משם בכוח. דובר צה"ל, תא"ל דניאל הגרי, התייחס בסוף השבועשעבר לפלישת ארגון הטרור חיזבאללה מעבר לקו הכחול והקמת האוהלים והבהיר כי אם הדיאלוג לא יצלח האיום יוסר. הגרי אמר בריאיון לרשת ב': "קודם נמצה את האפשרויות מול האו"ם. אם הדיאלוג לא יצליח - נפנה את האוהלים והאיום יוסר".

התעוזה של הלבנונים באה ברקע פעילי חיזבאללה רבים הפועלים כל העת לאורך הגבול, בעיקר באופן מוסווה, למטרות איסוף מודיעין על כוחות צה"ל.

ישראל פעלה, במשך התקופה בה היו האוהלים מוצבים בתוך שטחה, בצורה דיפלומטית מול כמה מדינות בהן צרפת וארה"ב, על מנת ללחוץ על ממשלת לבנון לפנות את האוהלים שארגון הטרור, החיזבאללה, הקים בצד הישראלי של הגבול עם לבנון באזור הר דב.

מוקדם יותר היום, המכון למחקרי ביטחון לאומי inss, פרסם נייר עמדה עם המלצות לפעולה בעקבות אוהלי חיזבאללה המאוישים סמוך להר דוב וקרא לנקיטה בפעולה גם במחיר של התדרדרות לעימות מוגבל, במידה והמאמצים הדיפלומטיים יכשלו.

לבנון דיפלומטיה גבול גבול לבנון הר דב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד