י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
הקו האדום בגוש דן

משרד התחבורה יכריז על נסיעות חינם ברכבת הקלה

משרד התחבורה צפוי להפעיל את הקו האדום של הרכבת הקלה לאחר שזה קיבל את כל האישורים הבטיחותיים | ע"פ הערכות צפוי משרד התחבורה להודיע על נסיעות חינם ברכבת למשך שלושה חודשים עד חצי שנה

משרד התחבורה יכריז על נסיעות חינם ברכבת הקלה
הרכבת הקלה בגוש דן צילום: עומר פיכמן, פלאש 90

הקו האדום של הרכבת הקלה קיבלה את כל האישורים הבטיחותיים. הרכבת צפויה להתחיל לפעול כבר החודש, זאת ע"פ "גורמים במשרד התחבורה". 

למעשה, בדומה למקרים אחרים שבהם נפתחו קוי רכבת, במשרד התחבורה יעניקו לנוסעי הקו האדום נסיעות חינם בראשית פעילות הרכבת. נכון לרגע זה עדיין לא ידוע לכמה זמן יוענק המענק, אך גורמים במשרד התחבורה טענו אמש כי ההטבה תינתן לבין שלושה חודשים ועד חצי שנה.  

הקו האדום של הרכבת הקלה מחבר בין חמש רשויות: פתח תקווה, בני ברק, רמת גן, תל אביב-יפו ובת ים. בקו 34 תחנות, מתוכן עשר תת קרקעיות. אורך הקו 24 ק"מ, כמחצית ממנו עובר במנהרה מתחת לפני הקרקע. עלות הקמתו היא כ־18.7 מיליארד שקל.

כזכור, פתיחת הקו האדום של הרכבת הקלה התעכב כמה פעמים בשנים האחרונות. העבודות על הקו האדום החלו כבר בשנת 2015 עם פיצוץ גשר מעריב, מאז נדחה מועד הפתיחה מסוף אוקטובר בשנת 2021 לנובמבר 2022. לאחר מכן, התכנון היה לפתוח את הקו ברבעון הראשון של השנה, מה שגם לא קרה. שרת התחבורה מירי רגב נקבה בתאריך נוסף - פתיחת הקו ביום העצמאות – מה שגם לא יצא אל הפועל.

 

 

נסיעות חינם רכבת רכבת קלה נוסעים רב קו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 14 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד